OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett bolag som ligger i teknisk framkant och har en internationell och mångkulturell företagskultur? Pirelli är en italiensk däcktillverkare och på kontoret i Kista finner du en familjär kultur med en fin gemenskap
Till Pirelli söker vi nu en kundtjänstmedarbetare som vill vara med och leverera service i världsklass!
Arbetsbeskrivning
Hos Pirelli kommer du tillhöra ett glatt och härligt team om fyra personer, där man hjälps åt och stöttar varandra.
Som en del av detta kundserviceteam som supporterar på svenska och finska kommer du tillsammans med övriga kollegor att stå för den svenska supporten. Detta är en varierande roll där du supporterar bolagets kunder. Det är främst inkommande samtal från B2B kunder, grossister och bilhandlare. Du kommer också arbeta med orderadministration, leveransplanering samt reklamationer.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från att ha jobbat med kundservice i minst tre år och känner dig bekväm i en sådan roll. Har du arbetat med orderadministration inklusive leveransplanering eller dylikt är detta en mycket bra erfarenhet.
Vidare behärskar du Officepaketet, framförallt Excel, och är en van systemanvändare. Har du tidigare arbetat i SAP är detta mycket meriterande, men inget krav. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat.
Vi ser att du är en service minded person som har ett positivt mindset. Du är kommunikativ, noggrann och stresstålig. Vidare ser vi att du är en självständig doer, du är flexibel och kan hantera olika typer av människor. Slutligen är du en driven prestigelös och härlig teamplayer!
Du erbjuds
En spännande och varierande roll på ett familjärt bolag med en fin gemenskap, där man hjälps åt och har roligt tillsammans. Pirelli sitter i nya fina lokaler i Kista.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!
Din ansökan
För eventuella frågor är du välkommen att kontakta Malin Mattson, Customer Support Manager, tel: 0708270061. Skicka din ansökan via e-mail till tanja.husu@pirelli.com senast 6 December 2020. Tillsättning kan ske innan denna datum.
About the company:
Founded in 1872 and listed on the Milan Stock Exchange since 1922, Pirelli is distinguished by its long industrial tradition, which has always combined a capacity for innovation with product quality and a strong brand. The Nordic company focuses on sales in the Nordic market. From May 2020, the company is working in an integrated operation with Däckia AB in a new office in Kista Science Tower.