OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Polisens kontaktcenter i Skåne (PKC) ansvarar för telefonväxel samt anmälnings- och upplysningsverksamheten för polismyndigheten. Sedan 2004 är PKC Skåne nationellt ansluten, vilket innebär att samtal från övriga Sverige kopplas till PKC Skåne. PKC tar även hand om anmälningar som gjorts via Internet.
Växeln i Polismyndigheten i Skåne servar förutom inkommande samtal från allmänheten även ca 4 000 interna anknytningar.
Antalet anmälningar som inkommer till PKC uppgår till drygt 300 per dygn.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som PKC-operatör består huvudsakligen i att upprätta polisanmälningar, ge information till allmänheten samt sedvanligt telefonist arbete.
Utbildning/Erfarenhet
Vi vill att du är serviceinriktad, flexibel och har förmågan att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att kunna tala engelska är ett krav.
Du ska ha god datorvana.
Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför sökande ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité.
Det förekommer svåra samtal varpå livserfarenhet är viktigt i arbetet.
Meriterande
Kunskap i Polisens IT-system som RAR, DUR och centrala system m fl.
Kunskaper om och intresse för modern informationshantering.
Kunskap i andra språk utöver svenska och engelska är en merit.
Erfarenhet inom myndigheten, gärna från flera verksamhetsgrenar samt lämplig utbildning för eller erfarenhet av anmälningsupptagning, upplysning och eller telefonistarbete.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?