PKC-operatörer till region Syd med placering i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Polisens kontaktcenter (PKC) har ansvaret för anmälnings- och upplysningsverksamheten och har en central roll i Polismyndighetens service till sina kunder, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet.

Syd är ett av sju svarsställen som svarar på samtal som inkommer via 114 14. PKC hanterar även anmälningar som gjorts via Internet. Antalet anmälningar som inkommer till PKC uppgår till drygt 300 per dygn.

PKC står inför en regionalisering och utökning av arbetsuppgifter. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsofferbemötande.

PKC i region Syd kommer att ha sin verksamhet förlagd till polishuset på Toftanäs i Malmö och polishuset i Kalmar.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna som PKC-operatör består av att ta emot och dokumentera brotts- och förlustanmälningar som skrivs in i polisens databaserade system, hålla målsägandeförhör, skriva tips, hantera viltolyckor och lämna information till allmänheten om frågor som framförallt rör polisens ansvarsområde.

KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen med minst godkänt betyg i svenska och engelska. Du ska ha minst ett års arbetslivserfarenhet inom myndighet eller serviceyrken, gärna då inom kundtjänst eller callcenter. Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet från Polisens Kontaktcenter.

Arbetet innebär ständig kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att självständigt kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalitet.

Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och du ska ha en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att kunna tala och förstå engelska är ett krav.

Du ska ha god datorvana och kunna skriva korrekt och med god hastighet.

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
- ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
- juridisk, beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig utbildning
- kunskap i polisens IT-system som RAR, DUR, centrala system, m. fl.
- erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom polisen
- lämplig utbildning för eller erfarenhet av anmälnings- och tipsmottagning, upplysningsarbete och/eller arbete som telefonist
- tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna arbetstider.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.





ÖVRIGT
VI ERBJUDER
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

MER OM ANSTÄLLNINGARNA
Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Tjänstgöringsort Kalmar.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

ÖVRIG INFORMATION
Test kan komma att användas i urvalsarbetet. Testet mäter din förmåga att formulera dig i tal och skrift, hur du hanterar datorn samt din förståelse för engelska.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 12 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024