OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.
Nu inrättar vi en ny tjänst som placeringssamordnare för att göra ett ännu mer professionellt arbete i förhållandet till våra externa vårdaktörer. Tjänsten är knuten till enheten Barn/unga och Familj.
Socialförvaltningen har satsat offensivt för att möta nya utmaningar och utveckla det sociala arbetet.
Vi arbetar nu aktivt med att få stabilitet och skapa goda förutsättningar för att tillsammans utveckla det sociala arbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Du ska vara en drivande kraft i enhetens placeringsgrupp där du kommer att ha ett stort ansvar för kvalitetsäkring, utvärdering och uppföljning och ha en avgörande roll i att driva förändringar.
• Som placeringssamordnare har du en avgörande roll i matchningen mellan barn/ungas behov och institution eller konsulentstött familjehem
• Du kommer ingå i ett samarbete med kommunförbundet där du driver kommunens frågor
• Du arbetar bland annat efter de existerande ramavtal som tecknats med olika vårdgivare
• Du är förhandlingskontakten gentemot institutioner och vårdaktörer där du kvalitetssäkrar de tjänster som avtalats mellan kommun och aktör
• För att lyckas med ovan nämnda förändringar krävs kontinuerliga besök hos institutioner och konsulentstödda familjehem där du förväntas analysera, utvärdera och implementera förbättringar hos oss för att säkra kvaliteten
Utöver detta kommer du som placeringssamordnare ha stora möjligheter att själv utforma tjänsten.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du är/har:
• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Flera års erfarenhet av arbete som vårdansvarig
• Du har en god kännedom om ramavtalens uppbyggnad och hur de tillämpas i praktiken
• Du har arbetat med uppföljning av HVB-hem och konsulentstött familjehem för barn/unga
• En förmåga att kunna lyfta blicken och se ett helhetsperspektiv
• Driven, självgående och kreativ i ditt arbete
• Du har god samarbetsförmåga
• Resultatinriktad med fokus på nytta
• Du har körkort och kör bil
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom institutionsvård.
ÖVRIGT
Hos oss får du friskvårdsbidrag och tillgång till massage och till förvaltningens välutrustade gym. Du får också tillgång till stadens förmånsportal, som innehåller många olika fördelar för dig.
Vi serverar kaffe och frukt varje dag och frukost en gång i veckan.
Du får introduktion, metodstöd och reflektionsmöjligheter utifrån dina behov.
Välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34