Placeringssamordnare med ekonomisk inriktning vid IFO, Vikariat

Placeringssamordnare med ekonomisk inriktning vid IFO, Vikariat

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, omsorg om personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg.

Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.



Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!







Beskrivning
Söker du efter ett utmanande och spännande arbete med fokus på administrativt stöd till chefer och socialsekreterare inom individ- och familjeomsorgen ? Då kan det här vara arbetet för dig! En av våra ordinarie placeringssamordnare ska vara föräldraledig så vi behöver en vikarie under tiden.

Du är serviceinriktad, noggrann, ansvarstagande, strukturerad, samt van att arbeta självgående och i samarbete med andra. Du är beredd på i perioder ett arbete med hög arbetsbelastning. Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med kompetenta och erfarna kollegor med mycket humor och glädje.

Som placeringssamordnare har du din organisatoriska tillhörighet vid IFO:s Placeringsenhet men du arbetar även på uppdrag av övriga enheter vid IFO. Placeringsenheten består idag av åtta socialsekreterare, två placeringssamordnare, en administratör samt en enhetschef.

Individ- och familjeomsorgens vision är att de barn, ungdomar, vuxna och familjer som möter socialtjänsten i Bollnäs upplever att deras resurser, synpunkter och idéer tas tillvara och att de får rätt stöd och hjälp. Alla medarbetare och chefer upplever arbetet som meningsfullt, hanterbart och känner tillit till andra och det arbete som görs.

Arbetsuppgifter
Som placeringssamordnare är du tillsammans med övriga administrativa medarbetare ett administrativt stöd till chefer och socialsekreterare. Stort fokus ligger på ansvar för delar av administration och ekonomi kring placerade barn- och unga samt vuxna enligt SoL, LVU och LVM.

Tillsammans med kollega hanterar du allt återsök av statsbidrag från Migrationsverket för hela förvaltningen. Avstämningar och redovisningar av återsökta medel ingår. Du håller dig väl uppdaterad om lagstiftningen kring arbetsuppgifterna.

Du ansvarar för administration kring IFO:s uppdragstagare, t ex registerutdrag, avtal, och utbetalning av ersättningar. Du är även backup i Heroma, kommunens lönesystem. Vidare ansvarar du för inhämtande av uppgifter från andra instanser, på uppdrag från socialsekreterare samt utlämnande av handlingar till enskild eller andra myndigheter. Du lägger in beslut och domar i Treserva, vårt system för handläggning i ärenden.

Du arbetar med fakturahantering, gör kontoavstämningar samt beräkning och debitering av egenavgifter. Du utför uppföljningar och kontroll av placeringskostnader.

Du utgör även visst stöd till enhetschefer vid IFO gällande budgetarbete. Du utför arbetstyngdsmätningar vid utvalda enheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete med ekonomisk inriktning. Som placeringssamordnare behärskar du även budget- och ekonomiarbete samt lönehantering och arvodering.

Meriterande är om du tidigare har arbetat inom socialtjänsten samt har kunskap om återsök av medel hos Migrationsverket och dess regelverk. Meriterande är även erfarenhet av systemen, RoR, Heroma och Treserva.

Personlig lämplighet är mycket avgörande.

Villkor
IFO:s grundarbetstid är 8:00-16:30, vi tillämpar dock årsarbetstid med möjlighet till flextid. Vi erbjuder möjlighet till semesterväxling, distansarbete samt friskvårdspeng som ska stimulera till hälsofrämjande aktiviteter.

Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde snarast.

Intervjuer och rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Om Bollnäs kommun

Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.


Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!

Sammanfattning

Liknande jobb


Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024