Placeringssekreterare Beroende, Socialpsykiatri och LSS

Placeringssekreterare Beroende, Socialpsykiatri och LSS

Arbetsbeskrivning

Du är strukturerad och full av ideér.  Precis som vi.

Beroende och socialpsykiatri är en enhet inom Social- och arbetsmarknadsförvaltningens myndighetsavdelning som ansvarar för områdena vuxna med beroende/missbruk, socialpsykiatri och stadens utförare inom beroendeproblematik (Lötsjöteamet).

Enheten är fördelad på tre team, beroende/missbruk, socialpsykiatri samt Lötsjöteamet. Inom enheten finns, förutom enhetschef, två gruppledare, en för beroende/missbruk och socialpsykiatri och en för Lötsjöteamet samt 19 medarbetare. Inom myndighetsdelen, där vi söker en placeringssekreterare, är vi sammanlagt 12 handläggare.

Vår enhet arbetar med myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om vård av missbrukare (LVM) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) gällande personkrets 1. Tyngdpunkten i enhetens arbete är rättssäker handläggning, enhetliga bedömningar samt följa upp beviljade insatser. Vi strävar efter en hög kvalitet med professionella medarbetare och nöjda brukare.

I rollen som placeringssekreterare arbetar du nära socialsekreterare, gruppledare och enhetschef. I uppdraget ingår att söka externa platser i huvudsak inom SoL och LSS  samt ansvara för verkställigheten och fakturahantering. Du ansvarar för direktupphandling och förhandla pris i relation till brukarens behov. Bistå med stöd till handläggarna utifrån kvalitetskrav på utförandet. I uppdraget ingår även att inventera kommande behov av bostad med särskild service enligt LSS och SoL inom enheten. Bevaka avtalsförändringar samt samverka med såväl handläggare som med Kvalitetskansliet. I rollen ingår även att säkerställa kvaliteten vid externa placeringar genom avstämning och personlig kontakt. 

Vi vill att du är socionom eller har en annan akademisk utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har lång erfarenhet av funktionshinderområdet. Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och kommunal verksamhet är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet som utförare och/eller har erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och personlig mognad.

Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal som skrift. Du är tydlig i din kommunikation och du klarar sätta gränser. Du är strukturerad och har ett utpräglat administrativt intresse. Arbetet kräver att du kan arbetar självständigt och driva processer framåt. För att klara uppdraget behöver du också kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt ha en god analytisk förmåga och kunna se samband mellan ekonomi, resurser och hög rättssäkerhet. Det kommer att finnas möjlighet att påverka utformningen av tjänsten utifrån samverkan, processer och rutiner.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga och erfarna kollegor. Du får även utveckling genom interna och externa utbildningar. Sundbybergs stad erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till att omvandla semesterlönetillägget till extra semesterdagar. Vi arbetar i moderna lokaler i Sundbybergs stadshus med närhet till tunnelbana och erbjuder möjlighet till arbete på annan plats utifrån verksamhetens förutsättningar. 

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 19/1. Intervjuer kan komma att ske löpande, innan ansökningstiden gått ut. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 19 januari 2022

Liknande jobb