Plan- och byggadminstratör

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun har 1 500 medarbetare och vår gemensamma vision är service av hög kvalitet till våra 15 300 medborgare genom fortsatt utveckling, tydligt ansvar och sund ekonomi. Kommunen har ett differentierat näringsliv och kännetecknas av en positiv framtidstro. Vi står nu inför en spännande framtid där uppgiften är att skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling. Välkommen att läsa mer på www.leksand.se

Sektor Samhällsbyggnad består av avdelningarna bygg, plan, tillsyn och brandkår. Vi handlägger även frågor om trafik, natur, energi och bostadsanpassning. Uppdraget är att vara myndighet inom dessa områden, vara en inspiratör inom natur-, energi- och miljöområdena och vara en viktig del i samhällsplaneringen. Sektorn har knappt 30 personer anställda och vi erbjuder god och professionell service med ett helhetstänk.

Som plan- och byggadministratör blir du vår koppling mellan plan- och byggavdelningens två verksamhetsområden.

Inom byggavdelningen har du ansvar för bygglovsgranskningen. Du granskar inkommande ärenden mot gällande detaljplaner och övriga bestämmelser. I vår service till allmänheten svarar du på frågor kring bygglov, tar emot besök och hjälper till att ta fram ritningar, fastighetsbeteckningar, kartor och blanketter m.m.

Som administratör inom planavdelningen ansvarar du för avdelningens diarieföring, arkivering och administrering genom planprocessens alla skeden enligt gällande lagstiftning.

Vi söker.
dig som har erfarenhet av administrativt arbete och som tycker om att skapa struktur och utveckla nya rutiner. Du har en avslutad gymnasieutbildning. Tidigare erfarenhet av administration alternativt bygglovsadministration är meriterande. Du ska ha vana att läsa ritningar och kartor och meriterande är kunskaper i plan- och bygglagen, PBL, detta bedöms genom arbetsprover och muntlig intervju. Du förutsätts ha en god datorvana.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och mognad. Du behöver ha förmåga att arbeta serviceinriktat och under eget ansvar. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel, har god organisatorisk förmåga och är van vid att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Arbetet inom samhällsbyggnad kräver att man har förmåga att anpassa sig och vara stresstålig då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög. Du har en positiv inställning och tycker om att bidra till utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun 2029
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024