OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsbyggnadskontor
Stadsbyggnadskontoret har kommuninvånarnas uppdrag att möjliggöra en positiv samhällsutveckling.Genom fysisk planering, bygglov, lantmäteriverksamhet och geografisk information ser vi till att Kristianstad kan fortsätta att växa.
Stadsbyggnadskontoret är byggnadsnämndens förvaltning som ligger i framkant vad gäller planering, teknik och kompetens.Vi är 50 kompetenta medarbetare som arbetar i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden där kundfokus, utveckling och helhetssyn är nyckelbegrepp.
Arbetsuppgifter
Som plan- och bygglovsadministratör blir Du spindeln i nätet mellan plan- och byggavdelningens två verksamhetsområden.Du kommer att ha ansvar för diarieföring, utskick av planhandlingar, expediering, fakturering samt arkivering av plan- och bygglovsärenden.Arbetet bedrivs både självständigt och i samarbete med kollegorna.Du blir ansvarig för plan- och bygglovsarkiven och kommer vid behov att vara back-up för vår receptionist och nämndsekreterare.Du kommer att få stort inflytande över hur tjänsten utformas och du blir en nyckelperson i arbetet med att förnya våra administrativa rutiner och att utveckla framtida e-tjänster.I tjänsten är ofta tempot högt med många personliga kontakter inte bara inom egna kontoret utan även med andra förvaltningar, myndigheter och allmänheten.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som är flexibel och villig att ta på dig olika arbetsuppgifter.Du är kvalitets- och resultatmedveten och tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med våra övriga medarbetare.Tjänsten innebär kontakter med kunder varför det är särskilt viktigt att du kan uttrycka dig väl både muntligt och i skrift då vi ställer höga krav på att ge god service och vara tydliga och korrekta.
Du har god organisatorisk förmåga och är van vid att arbeta med många olika arbetsuppgifter.Du har utbildning på gymnasienivå och tidigare erfarenhet av administrativt arbete.Vi ser gärna att du har arkiverfarenhet och erfarenhet av ärendehantering.Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten då arbetet ofta innebär ett högt tempo med många personkontakter.Du måste ha vana att använda digitala hjälpmedel i ditt arbete och det är meriterande om du har arbetat med e-tjänster.
Anställningen tillsätts under förutsättning att tjänsteunderlaget inte förändras och att tjänsten inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd eller företrädesberättigad personal.
För mer information, ta kontakt med
För facklig information, ta kontakt med
Du söker tjänsten på www.kristianstad.se/jobb eller via nedanstående länk "ansökan via extern webbplats".Gå vidare till aktuell tjänst och sök via knappen "Sök tjänst" längst ner i annonsen.För att dina uppgifter skall sparas måste du först logga in innan du börjar svara på frågorna.
Välkommen med din ansökan!