OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen söker
Plan- och bygglovshandläggare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Plan- och bygglovshandläggare är för närvarande placerad vid tillväxtenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef för tillväxtenheten.
Arbetsuppgifter
Som plan- och bygglovshandläggare erbjuds du intressanta och varierande arbetsuppgifter. Du deltar aktivt och drivande i den fysiska planeringsprocessen, handlägger bygglov- samt detaljplaneärenden tillsammans med bygglovingenjören och planingenjören. Huvudinriktningen varierar över tid och efter behov. Arbetsuppgifter är att vara delaktig i planprocessen, handlägga planfrågor men även bygglovsärenden, bygganmälan och utöva tillsyn med mera. Du kommer också att vara engagerad i olika utvecklings- och planprojekt.
För anställningen gäller att du fattar självständiga beslut i enlighet med gällande delegation samt förbereder och föredrar ärenden i aktuell nämnd.
En övrig viktig del i arbetet är att ge råd och information till allmänheten gällande plan- och byggfrågor och att tillsammans med övriga enheter inom kommunen verka för en god medborgarservice.
Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du är utbildad bygglovshandläggare, högskole-/universitetsstudier inom samhällsbyggnad, byggteknik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Andra krav är att du har goda kunskaper om plan- och bygglagstiftningen och datavana. Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt att du har B-körkort.
Meriterande
Erfarenhet från planprocessen och bygglovhantering, samt liknande arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper
Vi söker en öppen, serviceinriktad, social person som har känsla för prioriteringar. Du är stresstålig och har bra struktur samt att du har förmåga att planera ditt arbete. Det är viktigt att du trivs bra med att arbeta i grupp. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Enhetschef tillväxtenheten, Carl-Gustav Bergenholtz, telefon 0532-170 80
Vision, Jerry Saxin, telefon 0532-174 28
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 16 augusti 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ?Jobba hos oss? på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom ?Ansök via extern webbplats? på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325