OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Plan- och exploateringsenheten arbetar med att förvalta, utveckla och exploatera områden inom kommunen.
Enheten ansvarar för framtagande av områdes- och detaljplaner, genomför förstudier och bistår andra förvaltningar och bolag med diverse utredningar och avtalsskrivningar samt projektleder exploateringar.
Den administratör vi söker kommer att vara ett allmänt administrativt och processinriktat stöd för enheten. I tjänsten ingår även uppgifter som aktualisering av statistik kring planverksamheten, kvalitetsgranskning av handlingar, fakturering, förberedelse och genomförande av utställningar inför samråd och granskning, planering och genomförande av dialogmöten, uppdatering av hemsida, utfärda lagakraft bevis, kontroll av rättidsprövning med mera. Tjänsten kan komma att utvecklas till en mer samordnande och processutvecklande funktion.
Du kommer att vara vår expert på administrativa rutiner inom ärendehantering, diarieföring och arkivering, samt bevaka "deadlines" i processerna. Vi förväntar oss att du tar ett aktivt ansvar för utvecklingsarbetet kring digitalisering samt planprocessen i din stödjande roll gentemot handläggare och chefer inom avdelningen. Du kommer att vara en viktig del i servicearbetet gentemot våra kommuninvånare, politiker, exploatörer, externa konsulter, mäklare med flera. Förståelse för arbete inom politiskt styrd organisation är en nödvändighet.
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad, noggrann och tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt. Vi söker en driftig och initiativrik person som har förmågan att se vad som behöver göras, hur det ska göras och när det ska göras. Du har även lätt för att skapa och bevara goda relationer. Förutsättningar för att klara arbetet är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift och har en mycket god administrativ förmåga. Du behöver vara en prestigelös lagspelare med stort tålamod och du kan hantera många olika arbetsuppgifter och kontakter parallellt.
Utbildningskrav: Eftergymnasial utbildning såsom YH-utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning är meriterande.
Goda kunskaper i plan- och bygglagen, erfarenhet från samhällsbyggnad i offentlig verksamhet, myndighetsutövning och förvaltningsrätt är meriterande.
Vi sätter stort värde på din personlighet och servicekänsla.
Körkort B
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58