OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Hydro är ett fullt integrerat aluminiumföretag med 35 000 anställda i 40 länder på alla kontinenter, med huvudkontor i Oslo, Norge. Hydro har aktiviteter inom alla marknadssegment för aluminium, med försäljning och handelsaktiviteter i hela värdekedjan och med mer än 30 000 kunder. Med över 100 års erfarenhet och produktion av förnybar energi, teknologi och innovation stärker Hydro kundernas och samhällets livskraft, genom att utforma en hållbar framtid genom innovativa aluminiumlösningar.
Hydro Extrusion Sweden AB är den svenska profilverksamheten inom Hydro, med cirka 2,5 miljarder SEK i omsättning och cirka 800 anställda. Vi är marknadsledande inom strängpressning, ytbehandling och bearbetning av aluminiumprofiler i Sverige. Våra kunder finns över hela Europa inom alla branscher: hem & kontor, bygg, industri, elektronik, transport, Automotive med mera. Vi har produktion i Vetlanda och Finspång. Läs mer om företaget här.
VAD ERBJUDER VI?
I din roll som planerare så kommer du att ansvara för det operativa inköpsarbetet kopplade till ett antal leverantörer. Inköp av bearbetat och/eller ytbehandlat material är en mycket viktig del för Hydros verksamhet. Du planerar materialförsörjningen från våra extruderingspressar till våra leverantörer, där de bearbetar och/eller ytbehandlar enligt de bearbetningsinköp som du planerar.
Du kommer att övervaka och säkerställa att deras produktion får materialförsörjning enligt behov och du kommer även att göra prognoser månadsvis över vilken materialförsörjning som kommer att behövas i produktionen framåt. Administration och arbete i företagets affärssystem, Monitor, kommer att vara en stor del av din vardag, precis som daglig kontakt med leverantörer och samarbete med dina kollegor internt inom inköp/kvalité och produktion.
Teamets prestation är helt avgörande för vår leverans- och kundkvalité och har stor inverkan på vår lönsamhet. Att vara planerare är en omfattande roll som kräver stort engagemang i bolaget, produkterna och affären.
DETTA KAN DU.
Hos oss kan du nu få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom planering och inköp och bli en viktig del av ett växande bolag. Vi tror att du har en utbildning inom planering/logistik och har arbetat några år inom liknande område. Det är viktigt för oss är att du känner igen dig i kriterierna nedan:
eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik eller liknande, alternativt yrkeserfarenhet av liknade arbete
lätt för att arbeta i olika typer av affärssystem
flytande i svenska och engelska i tal och skrift
DETTA ÄR DU.
För att trivas i rollen ser vi att du är en självgående och engagerad person som trivs med att ta ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Tjänsten innebär att du kommer att ha flera kontaktytor både internt och externt och det ställer därför krav på att du som person är kommunikativ och relationsskapande. Slutligen är du strukturerad och noggrann men med blick för helhet och effektiva lösningar.
BRA ATT VETA.
Placeringsort Vetlanda.
Tillsvidareanställning, heltid.
Du rapporterar till chef för extern bearbetning, Maria Haraldsson.
Visa ditt intresse redan idag men senast den 6 juni 2021, urval kommer ske löpande.
Vid eventuella frågor, kontakta Ida Jergell 0737-06 80 80.