OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi är ett glatt gäng i vårt samarbetsområde som består av Hammarshemmet, Allögården och Östergård. Du kommer ha nära samarbete med övriga planerarkollegor främst i samarbetsområdet men också med övriga planerare i övergripande forum.
Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare inom funktionsstöd har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. Du är van att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du bidrar med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Ditt engagemang är stort och du har förmåga att samarbeta med ledning och medarbetare. Arbetsuppgifterna består i att bemanna akut- och planerad frånvaro. Hantering av resurspass samt vid behov personalförsörjning med intermittentanställda ingår också i arbetet. Du är ett stöd till enhetschefen gällande administrativa arbetsuppgifter samt stöd vid rekrytering och uppföljning av vikarier.
Du arbetar i Time Care Pool och Heroma och är även behjälplig i Time Care Planering/Multiaccess. Att vara ett stöd i dialogen mellan lönesupport och schemasupport ingår i din roll men även nära samarbete med Time Care-ombud. Du är också ett stöd i bemanningsfrågor gentemot enhetschefer och medarbetare.
Tjänsten är på heltid och mindre tjänstgöring är inte möjligt. Tjänsten är ett vikariat på 10 månader från startdatum.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning vård och omsorg, administrativ utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi vill att du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering, bemanning och administration. Du har datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system. Kunskap i TimeCarePlanering/MultiAccess, LifeCarePlanering, Heroma är meriterande. Rollen innefattar dokumentation och administration, därför är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Vidare vill vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys samt att förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.