OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa områden innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.
Personalförsörjningsverksamheten, även kallad Pfv, ger service och stöd till förvaltningens verksamheter. Huvudsysslan är tillsättning av vikarier vid korttidsfrånvaro och längre vikariat. Pfv ansvarar för hela rekryteringsprocessen av timvikarier. Varje månad tillsätts cirka 3000 beställningar av vikarier till verksamheterna.
Pfv söker nu en planerare för sommarvikariat.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare samarbetar du med och stöttar verksamheter, personal och enhetschefer. Din roll innefattar rekryterings- och personaladministrativa uppgifter. Fokus kommer vara tillsättning av korttidsfrånvaro samt längre planerade ledigheter vid enheterna. Du kommer att arbeta med rekryterings- och bemanningsverktygen Time Care Pool och Time Care Planering samt övriga tidrapporterings- och personalsystem.
Pfv arbetar med rekrytering till en stor variation av verksamheter och befattningar så som personliga assistenter, omsorgsassistenter, vårdbiträden, undersköterskor, habiliterare, skötare och sjuksköterskor. Under sommaren kan du behöva vara behjälplig med nyrekrytering av dessa befattningar.
Planerarna på Pfv hjälps åt vilket innebär att arbetet sällan är avgränsat till enkom egna arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning inom HR eller har erfarenhet inom HR som arbetsgivaren finner tillräcklig. God kännedom om arbetsrätt (framförallt kopplat till arbetstids- och arbetsmiljölagen) är viktigt för uppdraget. Om du har kompetens eller erfarenhet inom vård och omsorg är det meriterande.
Du ska kunna arbeta ansvarsfullt med de uppdrag som är aktuella för varje unikt planeringsbehov. Din förmåga att planera och prioritera är viktig då du kommer ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt. Du bör känna dig bekväm med att föra en rak och tydlig kommunikation över telefon.
Som person är du noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad med en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har hög energinivå, är positiv och ambitiös.
ÖVRIGT
Skicka gärna in din ansökan snarast då vi tillämpar fortlöpande rekrytering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69