Planerare i hemtjänsten på Aleva i Nordmaling

Planerare i hemtjänsten på Aleva i Nordmaling

Arbetsbeskrivning

Aleva söker nu en kollega med ansvar för planering till vår hemtjänstenhet i Nordmaling. Du som söker är erfaren inom omsorgen, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar.

Omfattning och start
Arbetet är förlagt på dagtid vardagar samt två helger på 6 veckor. Beredskap ingår i tjänsten, vilket innebär att arbete på kvällar och helg kan förekomma utöver ordinarie schema.
Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande och vi tillsätter tjänsten när vi har hittat rätt person.

Vad går jobbet ut på?
Planerarna ansvarar för bemanning och schemaläggning av insatserna hos våra kunder samt övriga administrativa uppgifter. Anställningen är vårdbiträde/ undersköterska med tilläggsavtal om ansvar över planeringen i verksamheten. Som undersköterska/ vårdbiträde ger du omvårdnad, social omsorg och service med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål.

Vilken bakgrund behöver jag?
Som planerare agerar du som "spindeln i nätet" och kommunicerar dagligen med kollegor, kunder, anhöriga och andra aktörer. Du har en förmåga att prioritera det viktigaste och samtidigt se helheten, och besitter goda relationella och kommunikativa färdigheter. Du är lösningsfokuserad, prestigelös och självgående. Du är kvalitetsmedveten och trivs i en miljö där det händer mycket och har en förmåga att smidigt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. För att trivas med uppdraget krävs flexibilitet och en organisatorisk förmåga.

Kvalifikationer
- B-körkort
- Svenska
- Erfarenhet av att jobba inom hemtjänst


Meriterande
- Utbildning som undersköterska eller motsvarande
- Erfarenhet av arbete som samordnare/ planerare inom äldreomsorg
- Kunskaper inom Carefox, Treserva, Excel eller liknande system


Varför just Aleva?
Grundarna Frida och Aron har lång erfarenhet från äldreomsorgen och startade företaget med en ambition om att göra saker bättre. Det märks bland annat genom ett decentraliserat ledarskap och ett ständigt fokus på vilka vi finns till för. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Yuri Strekozov
0706808737
Yuri Strekozov
070-680 87 37
Verksamhetschef Yuri Strekozov
070-680 87 37
Tina Lindberg
070-680 87 43
Verksamhetschef städ Tina Lindberg
0706808743

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aleva Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 13 juni 2024

Besöksadress

Kvartsvägen 154
None

Postadress

Kvartsvägen 154
UMEÅ, 90741

Liknande jobb


Undersköterska

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024

14 november 2024