Planerare inom avfallsområdet

Planerare inom avfallsområdet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till ett hållbart Örebro? Hos oss bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna och är en del av utvecklingen av avfallshanteringen i Örebro. Vi söker dig som är van att leda projekt, med intresse för miljöfrågor, gärna inom avfallsområdet. Hos oss får du möjlighet att leda och stödja kommunens arbete med att öka avfallssortering och återvinning. Du blir även en del i en verksamhet med driv, god struktur, som har kul på arbetet.

Om tjänsten 
Du blir del av en enhet som består av 14 medarbetare, där en del jobbar i den operativa dialogen med kunder och medborgare. Övriga medarbetare jobbar med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom sitt respektive ansvarsområde. I ditt uppdrag samarbetar du och drar nytta av hela gruppens olika kompetenser. Du har nära och god kontakt med övriga planerare som har liknande uppdrag. Avfallsverksamheten har en tydlig projektstruktur, med beslutspunkter och uppföljning. Detta leder till väl grundade beslut och resultat. Arbetssättet innebär att du som projektledare tar fram och presenterar underlag och ger råd inför beslut. Tjänsten innebär också att utveckla och upprätthålla goda kontakter med olika samarbetspartners, men även internt i kommunen. Du strävar mot att nå kundnöjdhet i balans med uppdraget att följa lagstiftning, politisk inriktning och att uppnå miljönytta.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• leda projekt och uppdrag inom avfallsområdet
• utreda och utarbeta förslag till beslut i strategiska frågeställningar
• ta fram styrdokument, följa upp och vara expertstöd i avfallsfrågor
• planera och samordna plockanalyser
• deltagande och samordning i regionala/nationella nätverk och samarbeten

Kompetenskrav

• akademisk examen om minst 180 hp inom t.ex. energi och miljö, samhällsplanering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av projektledning
• god kompetens i digitala arbetssätt
• god kunskap i MS officeprogram
• erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag

Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn och tillmötesgående i ditt sätt, där du lägger stor vikt vid att lösa andras uppkomna problem. Som planerare är det också viktigt att du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter och själv strukturerar upp ditt arbete. Då du har mycket kontakter i arbetet så ställer det krav på att du kan kommunicera på svenska språket, både skriftligt och muntligt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• arbetslivserfarenhet inom miljöområdet
• kunskap om lagar och avtal kopplade till avfallsområdet
• erfarenhet av utredningsarbete inom avfallsområdet
• erfarenhet av att hantera avtal kopplat till inköp
• erfarenhet av byggprojekt
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
På Tekniska förvaltningen arbetar cirka 400 medarbetare, varav cirka 70 medarbetare inom Avfall. Tekniska förvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, biogas, kommunens fordon samt vatten och avlopp. Avfallsverksamheten inom Örebro kommun erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Kundservice avfall befinner sig på Aspholmen, under 2023 kommer flytt ske till Berglunda.

Som medarbetare inom Avfall på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 februari.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024

Handläggare

Handläggare

26 november 2024

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

26 november 2024