OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!
Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.
Vill du ha ett självständigt och omväxlande arbete? Vi söker nu planerare till våra vård- och omsorgsboenden Allögården C och Hammarshemmet.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som planerare inom vård- och omsorgsboende har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du stödjer enhetscheferna med olika administrativa uppgifter. Du arbetar i våra verksamhetssystem såsom Heroma, TimeCare, Proceedo och Laps Care m.fl. Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Du har ett stort engagemang och har förmågan att samarbeta med såväl medarbetare, ledning och kunder.
Arbetsuppgifterna är framförallt bemanning på kort och lång sikt, du är behjälplig vid schema och semesterplanering, beställningar, fakturahantering och stöd till enhetscheferna med olika administrativa uppgifter. Planering av kundinsatser i LapsCare kan komma att bli aktuellt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med administrativ inriktning, vård och omsorg alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering, bemanning och administration. Det är en fördel om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete.
Du har datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i Heroma och Time Care liksom kundplanering i Life Care. B-körkort är meriterande.
För att lyckas i rollen är du en social och serviceinriktad person. Som planerare behöver du vara flexibel och kunna hantera olika processer parallellt med varandra liksom att arbetsbelastningen kan växla. Att du är strukturerad och noggrann är också egenskaper som vi efterfrågar.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start 2021-01-01 eller enligt överenskommelse. Du arbetar måndag till fredag med veckoarbetstid 40 tim/vecka utifrån heltidstjänstgöring.
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Louise Svensson 044-13 48 68.
Sista ansökningsdag är 2020-09-16.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21