Planerare Lokalpolisområde Växjö, Lokalpolisområde Eslöv och Operativa Enhe

Planerare Lokalpolisområde Växjö, Lokalpolisområde Eslöv och Operativa Enhe

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu ansvarstagande, stresståliga och flexibla planerare till vår verksamhet! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Syd består av Blekinge län, Kalmar län, Kronoberg län och Skåne län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du ansvarar bland annat för optimering av personalresurser, beräkningar av tjänstgöringslistor, bemanning av personal och semesterplanering. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer vilket ställer stora krav på en mycket god känsla för service och engagemang. Du är även delaktig i att driva och utveckla lokalpolisområdets/sektionens resursplanering och i att utveckla metoder och system som gynnar verksamhet och ekonomi.

Till planerarens uppgifter hör följande:

• Löpande hantera daglig resurs och se till att rätt nivå alltid finns tillgänglig i ingripandeverksamheten eller jourverksamhet.
• Löpande hantering av arbetstidsförändringar, ledighet och annan frånvaro för samtliga grupper inom sektionen.
• Ansvara för personalplanering, både kortsiktigt och långsiktigt och med anledning av det jobba strategiskt med resursplaneringen.
• Svara på frågor gällande arbetstidsförläggning och andra frågor kopplat till arbetstidsavtalet.
• Vara drivande i planeringsarbetet samt aktivt jobba för att utveckla metoder och system för att optimera lokalpolisområdets och sektionens resurs i förhållande till verksamhet och ekonomi
• Bereda personaluttag vid insatser, både lokala, områdesgemensamma och regionala.
• Utbildning, inventering av utbildningsbehov, fördelning av tilldelade platser och administration i olika system.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieexamen
• Arbetslivserfarenhet, företrädesvis av administration från annan myndighet eller större organisation eller företag, logistikbranschen alternativt annan verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket god datorvana särskilt avseende Officepaketet (Excel)

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av personalplanering och personaladministration
• Erfarenhet från dygnet-runt verksamhet
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system eller motsvarande
• Erfarenhet av att hantera hastigt uppkomna förändringar i den dagliga driften

Personliga egenskaper
• Du är ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du ser till verksamhetens bästa.
• Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att utföra analyser och bedömningar.
• Du kan självständigt lösa problem som uppstår i arbetet.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att bygga nätverk och samverka.
• Du har goda kunskaper eller stort intresse av att lära dig och fördjupa dina kunskaper i avtal, IT-system och villkor inom ämnesområdet.
• Du har god prioriteringsförmåga och stresstålighet, då det periodvis är hög arbetsbelastning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Tester kan komma att användas i processen.

ÖVRIGT
Placeringsort: Växjö, Eslöv eller Malmö. När du skickar in din ansökan kommer det ges möjlighet att rangordna din önskade arbetsort.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 3 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


20 december 2024

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

20 december 2024