OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig med erfarenhet av administration, planering och koordinering till en tjänst på resursenheten för område funktionsstöd i Nordost 2 (Gamla Östra Göteborg). Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med planering och administrativa uppgifter då kan du vara den vi söker!
Inom område funktionsstöd arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras dagliga liv. I området finns i dagsläget 23 bostäder med särskild service som är placerade runtom i stadsområdet.
Inom resursenheten som ligger under område funktionsstöd arbetar två planerare och åtta tillsvidare resursanställda (löpare). Nu söker vi en planerare med administrativa uppgifter till enheten.
Som planerare har du ansvar för bemanningsplanering och samordning till våra verksamheter. Du tar emot frånvaro och lägger in det i lönesystemet Personec och även hanterar tidrapporter. Du administrerar schema och placeringar i lönesystemet Personec samt hanterar rättelse som går till Intraservice så att våra medarbetare får rätt ersättning.
Du planerar och placerar resurspersonalen på olika verksamheter utifrån behov som kan uppstå. Du kommer även att lägga in vikariebeställningar till bemanningsenheten i systemet Time Care Pool. Vidare lägger du önskemål om turbyte i systemet Time Care och har ansvar att personen inte bryter mot arbetstidsreglerna enligt lag och avtal.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra och goda kunskaper i att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.
Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenhet, medarbetare samt enhetschefer.
Att arbeta inom funktionsstöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegan vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner, med målet att hela tiden utveckla och förbättra funktionen och verksamheten på resursenheten.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från samordning, planering och administration från tjänster såsom bemanningskoordinator, planerare eller administratör. För arbetet krävs goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i Time Care och Personec på en avancerad nivå.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av funktionshinderverksamhet samt kunskaper i Time pool.
Personliga egenskaper
Som person är du produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivaren och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Som person är du balanserad, positiv och observant i möte med andra människor.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.