OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare kommer du dagligen att planera och placera ut insatser och besök hos brukarna utifrån planeringssystemet TES. Du arbetar utifrån gällande planeringsstrategier och du har engagemang till att utveckla och bidrar till ett nytänkande för att hitta bästa lösningar och arbetssätt. Du ska kunna ha framförhållning och planera utifrån verksamhetens mål för brukartidsinsatser och kontinuitetsmål samt ha ett långsiktigt ekonomiskt perspektiv. Tjänsten kommer att ha en viss arbetsledande roll.
Som planerare har du ett stort ansvar i verksamhetssystemen TES och Treserva. Du har en nyckelfunktion i samverkan mellan verksamhetens olika samverkansprofessioner, undersköterskor, hemsjukvård och rehab, enhetschef, biståndshandläggare, administratör och bemanningsenheten. Initialt kommer ansvar för välfärdsteknik att finnas.
Arbetstiderna är måndag - fredag kl. 6,30-15,00. Vid behov kan justering komma att ske av arbetstiderna.
Nuvarande placering är Tranemo hemtjänst. Tjänsten är ny i sin utformning och kommer att utvecklas. Provanställning kan komma att tillämpas.
KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna sökande med logistikutbildning.
Dokumenterad, aktuell erfarenhet av administrativt arbete som samordnare/planerare är meriterande. Erfarenhet av mångårigt arbete inom hemtjänst och med planering är meriterande.
Körkort är ett krav.
Du har lätt för att samarbeta men är också van vid att arbeta självständigt och du har förmåga att se verksamheten utifrån flera olika perspektiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du bör ha god datorvana och ett intresse för teknik.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!