OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att jobba i ett spännande internationellt bolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi personal inom administration, planering och leveranskoordinering till Siemens i Finspång.
Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta inom planering, koordinering och andra administrativa delar. Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande är kundkontakt, ordermottagning, leveranshantering samt planering och koordinering av olika slag.
I den här yrkesrollen arbetar du med att koordinera behovet av fältserviceresurser vid service av Siemens gasturbiner runt om i världen. Rollen handlar om att assistera gruppchefer att hitta och fördela resurserna utefter var kompetensen efterfrågas i projektet. Du har i uppgift att uppdatera information och data i Primavera och liknande program för att ditt team ska vara uppdaterad i planeringen.
Du är ansvarig för det operativa arbetet men det är gruppchefen som leder planeringsteamet och tar de slutgiltiga besluten.
I yrkesrollen är det du som tar emot instruktioner från the Project Management och regionskontoren. Därefter placerar du ut Field Service personnel utefter aktuell kompetens och tillgänglighet för att lösa uppgifterna. Det är du som gör inköpsanmodan vid behov av entreprenörer eller lokala resurser on site. Du samarbetar även med den lokala projektledaren vid behov om det behövs på grund av kontraktets karaktär. I din roll ingår också att skapa/starta spekulativa visum vid behov.
Tjänsten präglas utav ett högt arbetstempo i en spännande och utvecklande miljö. Du kommer arbeta mycket vid datorn i olika system såsom Primavera eller SAP och med Exel.
Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från administration, planering, kundtjänst eller försäljning, alternativt andra jobb med relevanta erfarenheter. Som person ser vi att du är positiv, driven och engagerad i ditt arbete. Du ser lösningar istället för problem och du är inte rädd för att kasta dig in i nya arbetsuppgifter och utmaningar. Vi ser gärna att du har lätt för att hantera olika datasystem och en stor merit är om du är tekniskt intresserad. För att hantera den här rollen kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har ett starkt eget driv och är välorganiserad när det kommer till hur du utför ditt arbete. Vi ser att du har en bakgrund inom planering och har yrkeserfarenhet från rollen där du hanterar flera komplexa ärenden parallellt.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Löfgren på fredrik.lofgren@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.