Planerare sökes till Siemens Energy

Planerare sökes till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att jobba i ett spännande internationellt bolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi personal inom administration, planering, leveranskoordinering och innesälj till Siemens i Finspång.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
- Planering årsschema
- Skicka förfrågan till leverantörer om kurstillfällen
- Driva och boka kurser vid behov
- Starta kurser och informera om utrymningsvägar
- Uppdatera kursmaterial
- Ta fram nya kurser
- Planera OJT i PV
- Anmodan
- Fakturering
- Beställningar
- Kurskalkyler
- Ta fram kompetensmatriser/loggböcker

Jobba mot och stötta i frågor gällande utbildningar och certifieringar av planerare, projektledare och chefer.

Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från administration, planering, kundtjänst eller försäljning, alternativt andra jobb med relevanta erfarenheter för dessa tjänster. Du som söker kan också vara nyexaminerad och intresserad av att jobba inom något av dessa områden. Som person ser vi att du är positiv, driven och engagerad i ditt arbete. Du ser lösningar istället för problem och du är inte rädd för att kasta dig in i nya arbetsuppgifter och utmaningar. Vi ser gärna att du har lätt för att hantera olika datasystem och en stor merit är om du är tekniskt intresserad.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024