Planerare sökes till Skandinaviska Byggelement!

Planerare sökes till Skandinaviska Byggelement!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Byggelement ingår i Peabkoncernen och är en del av Peab Byggsystem som består av ytterligare två företag, Smidmek i Eslöv AB och K-System AB. Omsättningen i Peab Byggsystem är ca 1,5 mdkr och antal egna anställda ca 400 personer. Peab Byggsystem är en av Sveriges ledande leverantörer av kompletta stomsystem både i stål och prefabricerade betongelelement.

Vi producerar och levererar projektanpassade stommar och element direkt till byggarbetsplatsen, färdiga för montage. Vi levererar både semi- och helprefab till olika typer av byggnader, t.ex. flerbostadshus, kontor, hotell- och industribyggnader, affärslokaler samt vård och skola.

Dina arbetsuppgifter
Uppskattar du ett jobb med varierande uppgifter, självständigt arbete men samtidigt en riktig lagspelare – då är det här jobbet för dig!

Vi expanderar vår fabrik i Ucklum, strax utanför Stenungsund. Vi söker därför en ny kollega som vill ta nästa steg i sin karriär hos oss. Dina främsta arbetsuppgifter blir att planera, optimera vår tillverkning och leverans av färdiga produkter. Detta är en nyckelroll för att vår produktion och logistik ska fungera effektivt. Rollen kräver att man kan arbeta självständigt, men även besitter en god förmåga att samarbeta med övriga planerare och kollegor.

Du har som uppgift att hantera inkommande handlingar såsom ritningar och maskinfiler till produktionen. I tjänsten kommer du delta i företagets produktions- och kvalitetsmöten. Vid behov kommer du även vara behjälplig vid inventering av färdigvarulagret.

Arbetet kommer även innebära:
- Boka transporter
- Intern fakturering
- Kontakt med företagets kunder och våra projektavdelningar.

Din profil
Vi ser att du har en gymnasial utbildning med en teknisk inriktning, alternativ arbetserfarenhet som anses likvärdigt. Du har en fallenhet för att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Att växla mellan självständigt arbete och teamwork är inga konstigheter för dig. Du gillar att bära ansvaret och uppskattar att vara spindeln i nätet.

Du ska även ha;
- Goda kunskaper i ritningsläsning
- Goda datorkunskaper
- Goda kunskaper i svenska och engelska – tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktions-, logistik- och/eller transportplanering. Det är inget krav, men är mycket meriterande. Likaså, kunskap inom program som Dynamics, M-files, Ebos och Erpbos är också ett plus.

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Magnus Andersson tel 070-785 84 44. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 22 april. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 22 april 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Operations/Supply Planner

Operations/Supply Planner

22 november 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

21 november 2024

Produktionsplanerare till Västberga!

Produktionsplanerare till Västberga!

19 november 2024

19 november 2024