OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som har ett engagemang inom socialt arbete, är tydlig i din kommunikation och har förmågan att se helheter? Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i våra uppdrag? Då kan vi erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla områdets kvalitet.
Om tjänsten
Område Individ- och familjeomsorgs administrativa enhet har ett uppdrag att bistå samtliga verksamheter inom området med kvalificerat administrativt stöd. Du kommer att arbeta i en mångfacetterad verksamhet där du snabbt behöver kunna sätta dig in i olika ärenden och frågeställningar. Vi tänker att du är nyfiken, serviceinriktad och tycker om att samarbeta. Det är viktigt att du som planerare aktivt följer omvärldsförändringar och tar de initiativ som behövs för att bidra till att förvaltningen ska fungera rättssäkert och effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ge verksamhetsspecifikt specialiststöd inom ett eller flera områden och agera sakkunnig
• delta och ge stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten samt genomföra verksamhetsuppföljningar
• leda och driva uppdrag och projekt
• utreda, analysera och utarbeta underlag för politiska beslut och genomföra muntliga föredragningar
• utvecklings- och kvalitetsarbete, uppföljningar och remissvar
• ta fram underlag för politiska beslut
• ge strategiskt stöd till förvaltningsledning och enhetschefer
• ge strategiskt stöd till förvaltningsledning kopplat till kommunens övergripande strategier samt verksamhetens mål och behov
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen är attraktivt belägen på Ribbingsgatan i centrala Örebro där du kommer arbeta tillsammans med andra planerare och administratörer som tillhör Indivd- och familjeomsorgens administrativa enhet och stab.
Kvalifikationer
Som planerare ser vi att du är trygg, flexibel och noggrann. Du kommer att ha flera kontaktytor vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga i svenska, både tal och skrift. Uppdraget innebär att arbeta både självständigt och i team. Det kräver förmåga till analys och att kunna ha ett brett perspektiv på frågor och se dess långsiktiga betydelse.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• högskoleexamen (180 hp) inom socialt arbete, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Meriterande:
• erfarenhet av myndighetsutövande verksamhet
• kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare
Sysselsättningsgrad: heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67