Planerare till Avlösarservice

Planerare till Avlösarservice

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Avlösarservice i hemmet är en verkställande enhet inom Förvaltningen för funktionsstöd (FFS). Vårt uppdrag är att avlasta föräldrar/närstående till en funktionsnedsatt familjemedlem. Vi arbetar med att rekrytera, matcha personal till uppdrag, schemaplanera samt upprätta en genomförandeplan som är överensstämmande med uppdragen som kommer från FFS myndighetsenhet. Det är myndighetsenheterna som utreder behov och fattar beslut om omfattningen avlösning.

En medarbetare har nu valt att gå vidare till nya uppdrag varför vi söker en ny Planerare. Vi söker dig som är serviceinriktade samt har goda kunskaper om funktionsnedsättningar och den påverkan det kan innebära för en familj. Det krävs även att du är flexibel, lösningsfokuserad och schemakunnig. Enhetens organisation består idag av 2 enhetschefer, en 1:e planerare, en 1:e stödpedagog och 4 planerare samt 4 stödpedagoger. Därtill har vi ca 40 tillsvidaranställda avlösare och ca 275 tim- och pananställda avlösare. Planerarna ingår i ett team som närmast leds av en 1:e Planerare.

I uppdraget som Planerare ingår bland annat att:
• Inom sitt område ansvara för den daglig arbetsfördelningen och vara mottagare av frånvaro samt vikarie tillsättning vid sjukdom.
• Schemaansvarig. (Timecare).
• Kontakten mot vårdnadshavare och personal vid brevidgångar, schemaläggning och schemaförändringar.
• Ansvar över planeringen för samtlig verkställighet samt matchning av enhetens uppdrag tillsammans med övriga Planerare.
• Samverka internt med avlösarna, stödpedagoger, administration, beslutsfattare och övriga interna verksamheter samt en del externa aktörer.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är gymnasieutbildning med vidareutbildning/högskolestudier. Vidare kan du och har erfarenhet av att arbeta som schemaplanerare. Du är dokumenterat duktig i att schemalägga (Timecare), både för verksamhetens bästa samt för den enskilde medarbetarens önskemål i beaktande. Du har vana och kan arbeta i Personec. Kunskap och erfarenhet inom funktionsrättsområdet är ett krav. Du har vana att på ett dagligen arbetsfördela /schemalägga och hantera snabba förändringar och händelser i verksamheten.

Som person söker vi dig som är serviceinriktad, gillar att arbeta i en verksamhet som är i ständig förändring och är strukturerade samt har lätt att lära och ta till dig nya arbetsuppgifter. Du är tydlig i din kommunikation både i tal och skrift.
Är du den vi söker? Tveka inte att komma in med din ansökan då vi intervjuar kontinuerligt!

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

16 september 2024

Corporate & Office Administrations Coordinator

Corporate & Office Administrations Coordinator

16 september 2024