OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Avlösarservice i hemmet är en verkställande enhet inom Förvaltningen för funktionsstöd (FFS).
Vårt uppdrag är att avlasta föräldrar/närstående till en funktionsnedsatt familjemedlem. Vi arbetar med att matcha personal/avlösare och upprätta genomförandeplaner som är överensstämmande med uppdraget samt vid behov kortidsrekryterar vi personal.
En av våra planerare har gått vidare till nya uppdrag varför vi nu söker en ny planerare med engagemang samt har goda kunskaper om funktionsnedsättningar och den påverkan det kan innebära för en familj.
Enhetens organisation består idag av 2 enhetschefer, en 1:e planerare, en 1:e planerare och 4 planerare samt 4 stödpedagoger och därtill våra ca 40 tillsvidareanställda avlösare och ca 300 tim- och pananställda. Planerarna ingår i ett team som närmast leds av en 1:e Planerare.
I uppdraget som Planerare ingår bland annat:
• Att ansvara för den daglig arbetsfördelningen och vara mottagare av frånvaro samt tillsättning av vikarier vid luckor.
• Schemaansvarig. (Timecare).
• Vara kontakten mot vårdnadshavare och personal vid brevidgångar, schemaläggning och schemaförändningar.
• Ansvarar över samtlig verkställighet samt matchning av enhetens uppdrag tillsammans med övriga Planerare.
• Samverka internt med administration, beslutsfattare och övriga interna och externa verksamheter.
40 timmars vecka kl 8.00-16.30 och omfattas av flextidsavtalet.
KVALIFIKATIONER
Utbildning - Krav
Gymnasiekompetens med påfyllnadsutbildning inom pedagogik och administration.
God datavana - Krav
Erfarenhet av arbete med Timecare, Personec och Treserva är ett krav.
Kommunikation - Krav
Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Erfarenhet av schemaplanering - Krav
Arbetet kräver erfarenhet av schemaplanering.
Analytisk - Krav
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Bemötande - Krav
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Driven - Krav
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Samarbetsinriktad - Krav
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
För att göra urval kommer de sökande som uppfyller kraven få göra arbetspsykologiska test. Testen mejlas ut till den mejladress du lämnat vid ansökan. Ibland hamnar de i skräpkorgen så kontrollera även den.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Om du blir erbjuden tjänsten ska du visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal skrivs.
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.