OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som planerare utgår från våra kontor på Opalgatan 49 och Topasgatan 5. Det dagliga arbetet kretsar kring att lägga scheman i PluGo och fördela uppgifter bland våra stödassistenter, utifrån verksamhetens behov samt utifrån klientens behov av stöd. Du kommer också att ansvara för boendestödjarnas individuella scheman. Du kommer att planera mer långsiktig bemanning, exempelvis inför sommaren Du kommer planera och strukturera arbetet ihop med vår andra planerare. Du kommer ha en nära dialog med enhetschef metodhandledare och boendestödjarna. Utöver detta kommer du ha kontakt med klienter och socialsekreterare i viss mån. Ditt arbete innefattar dokumentation av bland annat våra klienters avbokningar och du kommer att arbeta i flera olika system, såsom Treserva, Personec, PluGo och Multi Access.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och som har erfarenhet av att bemöta människor med funktionsvariationer. Du har tidigare arbetat i en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.
Du som söker har god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Du har kunskaper i systemen Multi Access, time care planering, personec, treserva och plugo, phoniro kompanion och excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering.
Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, är en förutsättning i kommunikationen med våra klienter samt i arbetsuppgifter som innefattar dokumentation. Vi ser det som positivt om du även behärskar andra språk.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.