Planerare till Boendestödsenheten

Planerare till Boendestödsenheten

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som planerare i Boendestödet Lundby utgår från vårt nya kontor på Vågmästaregatan 1B. Tillsammans med vår andra planerare kommer du att planera schema för cirka 25 kollegor. Det dagliga arbetet kretsar kring att lägga scheman i PluGo och fördela klienter och uppgifter bland våra boendestödjare, utifrån verksamhetens behov samt utifrån klientens behov av stöd.

Du kommer att ansvara för boendestödjarnas individuella scheman i två team, och därav arbeta i systemet TimeCare/Multi Access. I arbetet ingår att ha kontakt med klienter och dokumentera klienternas avbokningar i Treserva och PluGo. I arbetsuppgifterna ingår det att ge stöd till kollegor i systemet PluGo och deras mobiltelefoner som är vårt arbetsverktyg. Du kommer även att stötta kollegor med beställningar av nya Siths-kort. Arbetet innebär planering av kortsiktig och långsiktig bemanning, exempelvis beställning av vikarier i TimeCare Pool och sommarplanering. I din roll ingår det att ha en nära dialog med vår andra planerare, men även stödpedagoger, boendestödjare och chef.

Du erbjuds en tjänst där det händer mycket, både vad gäller olika system men också i kontakt med människor. Vi söker dig som trivs med att arbeta administrativt, där det finns möjligheter att utveckla mer effektiva lösningar och rutiner. För att trivas i rollen krävs att du har ett intresse för den digitala utvecklingen, får energi av att hitta och leverera lösningar och du trivs i ett högt och föränderligt tempo. Arbetet innebär att kunna prioritera om åtgärder och uppgifter vid behov, både på detaljnivå och mer övergripande. Du behöver i din roll ta initiativ och se till att arbetet går framåt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst en godkänd gymnasieutbildning och som har erfarenhet av att bemöta människor med funktionsvariationer. Du har tidigare arbetat i en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.

Du som söker har god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Du har kunskaper i systemen Multi Access/TimeCare, Treserva och PluGo, Phoniro Kompanion och har tidigare arbetat med dessa i kombination. Ditt arbete underlättas med hjälp av goda kunskaper i Excel.

Det är ett krav att du har erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering.
Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, är en förutsättning i kommunikationen med våra klienter samt i arbetsuppgifter som innefattar dokumentation.
Det är meriterande om du har erfarenhet av beställning av Siths-kort.

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

Vidare är du en person som har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vänligen bifoga studieintyg för din högsta avslutade utbildning i din ansökan.
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024

Junior administratör sökes till Swedbank!

Junior administratör sökes till Swedbank!

13 november 2024