Planerare till Boendestödsenheten Lundby

Planerare till Boendestödsenheten Lundby

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Det dagliga arbetet kretsar kring arbeta i vårt planeringsverktyg PluGO där du är lokalt verksamhetsstöd (LVS) och fördelar klienter och uppgifter till våra boendestödjare enligt deras grundschema. Det arbete du utför i planeringsverktyget överförs automatiskt till dina kollegors arbetstelefoner så att de i sin tur kan se inbokade klientbesök. All planering görs utifrån verksamhetens behov samt utifrån klientens behov av stöd. Vid behov skapar du beställningar av vikarier via TimeCare Pool. Du kommer dagligen arbeta i systemet TimeCare/Multi Access. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med klienter och vid inkomna avbokningar till dig dokumentera detta i systemen Treserva och PluGO.

I arbetsuppgifterna ingår det även att ge stöd till nya kollegor i PluGO och digitala kopplingen och uppstart av arbetstelefon. Vi kommer att gå in i nytt planeringsverktyg, Epsilon. I ditt arbete kommer det även att ingå förberedelse kring införandet av detta nya system. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-ansvarig på förvaltningen, Intraservice och samtliga LVS som arbetar med PluGO inom Boendestödet Göteborg tillsammans kommer ni fram till idéer hur vi ska arbeta effektivt och likvärdigt i vårt gemensamma planeringssystem. Utöver arbete i planeringsverktyget PluGO stöttar du kollegor med beställningar av nya SIM-och Siths-kort.

Du kommer att ha ansvar för två enheter. I rollen ingår även att vid behov, täcka upp för ordinarie medarbetares frånvaro eller andra akuta luckor som kan uppstå i verksamheten. Du kommer att planera med långsiktig bemanning, exempelvis inför sommaren. I din roll ingår det att ha en nära dialog med vår andra planerare, men även stödpedagoger, boendestödjare och chef. Du förklarar enkelt statistik uttaget från vårt planeringsverktyg för både enhetschef och kollegor.

Vi söker dig som trivs med att arbeta administrativt och samtidigt ha en stor social kontakt med dina kollegor. Du erbjuds en tjänst där det händer i olika system där det finns möjligheter att utveckla mer effektiva lösningar och rutiner tillsammans med dina kollegor. Du som söker kanske idag är IT-ambassadör på din enhet. För att trivas i rollen krävs att du har ett intresse för den digitala utvecklingen, får energi av att hitta och leverera lösningar.

Du erbjuds ett eget kontor i våra lokaler på Länsmanstorget 1-3
Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst en godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att bemöta människor med funktionsvariationer när du vid akut situationer kan behöva stötta dina kollegor. Du som söker har god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Du har tidigare arbetat i en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.

Det är meriterande om du har kunskaper i systemen Multi Access/TimeCare, Treserva, PluGo, Phoniro Kompanion och tidigare har arbetat med dessa i kombination. Ditt arbete underlättas med hjälp av goda kunskaper i Excel.

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

Vidare är du en person som har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vänligen bifoga studieintyg för din högsta avslutade utbildning i din ansökan.
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av denna blankett som du når genom följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024