Planerare till förvaltningen för sociala insatser

Planerare till förvaltningen för sociala insatser

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i vårt uppdrag? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla förvaltningens arbetssätt och det administrativa stödet.

Om tjänsten 
I rollen som planerare kommer du självständigt samla in information, tolka, analysera och föreslå åtgärder. Det krävs att du har en god kommunikativ förmåga för att kunna argumentera och förklara föreslagna åtgärder. Du arbetar i en mångfacetterad verksamhet och du behöver snabbt kunna sätta dig in i olika frågeställningar och omsätta forskningsmetodik och statistik inom verksamhetsområdet. Det är viktigt att du som planerare aktivt följer omvärldsförändringar och tar de initiativ som behövs för att bidra till att förvaltningen ska fungera rättssäkert och effektivt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• du ger kvalificerat stöd till förvaltningens chefer
• du arbetar aktivt med förvaltningens kvalitetsuppföljning
• du gör kvalificerade utredningar på uppdrag av förvaltningsledning, övrig organisation och nämnder
• du arbetar med kvalificerade administrativa uppgifter

Kompetenskrav

• högskoleexamen inom socialt arbete, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig om minst 180 poäng

Rollen kräver att du har ett konsultativt arbetssätt och en god förmåga att ta egna initiativ samt självständigt driva aktuella frågor inom verksamhetsområdena. Du har god förståelse för verksamsamheternas krav och lätt för att samverka med såväl interna som externa aktörer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Meriterande

• arbetat i en politisk styrd organisation
• erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
• kunskap om de specifika verksamheterna
• kunskap om kvalitetsledningssystem
• erfarenhet från administrativa uppdrag

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen 
Arbetsplatsen är attraktivt belägen på Ribbingsgatan i centrala Örebro där du kommer arbeta tillsammans med andra planerare och administratörer som tillhör Individ- och familjeomsorgens administrativa enhet och stab. 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 oktober.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


20 september 2024

Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

20 september 2024