Planerare till Funktionsstödsförvaltningen Centrum

Planerare till Funktionsstödsförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stad organiserar om för en mer likvärdig och effektiv välfärd. Från den 1 januari 2021 kommer stadsdelen Majorna-Linnés funktionshinderverksamhet att organiseras under Funktionsstödsförvaltningen.

Två planerare med schemakompetens sökes till nya funktionsstödsförvaltningen område Centrum. Tjänsterna som vi erbjuder innebär ett självständigt arbete samtidigt som du ingår i en grupp av planerare som arbetar nära tillsammans och stöttar varandra. Tjänsterna innebär en utökning av gruppen planerare.

Som planerare har du ett stort ansvar att driva schemaplaneringsprocessen, säkerställa bemanning och korrekt underlag inför brytdag på de enheter du ansvarar för. Du kommer att ansvara för ca tre enheter och förväntas ha en nära dialog med enhetscheferna för dessa samt med övrig administrativ personal och självfallet även med medarbetarna. Det är viktigt med förståelse för behoven hos personer med funktionsnedsättningar och insikt i hur uppdraget till medarbetarna påverkar schemaplaneringen. Du arbetar huvudsakligen dagtid men viss helgtjänstgöring med uppdrag att tillsätta schemaluckor vid oplanerad frånvaro tillkommer.

I ditt arbete tillämpar du lagar, avtal och regler gällande schematjänstgöring och du arbetar huvudsakligen i schemaläggningsprogram som TimeCare Planering och TimeCare Pool. Som planerare är det fördelaktigt att vara erfaren användare av Excel med god förståelse för statistik. Även erfarenhet av personalprogram som Personec underlättar ditt dagliga arbete som planerare.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs som minimum gymnasiekompetens, det är önskvärt med eftergymnasial utbildning. Härutöver krävs att du uppfyller minst två av följande meriter:

• Dokumenterad erfarenhet av schemaverktyget TimeCare planering

• Dokumenterad erfarenhet av arbete som administratör i personalsystemet Personec

• Dokumenterad erfarenhet av personalplanering (min tolv månader)

• Dokumenterad kunskap i arbetsrättsliga frågor

• Dokumenterad kunskap i statistik och Excel

För att vara aktuell för tjänsten har du en hög förmåga att skapa struktur, behärska att självständigt planera på kort och lång sikt, kunna driva på och samtidigt vara lyhörd. Tjänsten förutsätter ekonomisk medvetenhet och stor noggrannhet med god förmåga till självständig planering och att se helheten. Då arbetet sker tillsammans med flera andra yrkesgrupper och involverar många personer med ibland motstående intressen krävs både hög kommunikativ förmåga och förmåga att vara tydlig och vid behov sätta gränser. Du arbetar noggrant och strukturerat med god framförhållning och har förmåga att driva en planering till avslut.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Arbetspsykologiska testverktyg kan komma att användas i urvalsprocessen.

Sammanfattning

Liknande jobb