OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och stötta chefer i att utveckla våra verksamheter för personer med funktionshinder i Örebro kommun? I det här jobbet stöttar du verksamhetschef, avdelningschef och enhetschefer i både ekonomi, kvalitetsutveckling och uppföljning.
Om tjänsten
Rollen som planerare ställer krav på att du självständigt kan genomföra verksamhetsuppföljning samt leda och driva utvecklings- och kvalitetsarbete inom ditt verksamhetsområde. Du driver egna projekt där du gör egna analyser och bedömningar samt kommer med förslag på åtgärder utifrån angivna mål. Du agerar som sakkunnig, medverkar i olika arbetsgrupper och nätverk utifrån dina uppdrag samt samverkar internt och externt i olika forum och nätverk. Du har en god överblick i verksamhetsområdets övergripande mål och behov. Utifrån det bistår du verksamhetsområdets chefer med relevanta strategier för att nå målen. Du stödjer och samarbetar med verksamhetsområdets ledningsgrupp och ska utifrån din profession bidra både operativt och strategiskt till att övergripande mål uppnås. Du samverkar med övriga planerare och administrativa funktioner för att hitta en effektiv hantering kring gemensamma uppdrag. I rollen som planerare förväntas du vidare hanterar nödvändiga IT-system som behövs i ditt uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• systematisk verksamhetsuppföljning utifrån målen i verksamhetsplanen, egenkontroller och avvikelsehantering
• systematisk ekonomiuppföljning utifrån budget och prognos
• kartlägga, utreda och omvärldsbevaka insatsspecifika utvecklingsområden
• på delegation leda årsprocessen inom ditt verksamhetsområde
• leda möten och/eller sammanfatta mötesanteckningar
• kvalitetssäkra insatserna inom verksamhetsområdet
• kartlägga, analysera och ge förslag på förbättringsområden inom verksamhetsområdet
• genom systematisk uppföljning bidra i verksamhetens kvalitetsutveckling
• samordna och utveckla brukarundersökningar
• genomföra Lex Sarah utredningar
• planera och hålla i föreläsningar/planeringsdagar
Kompetenskrav
• högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp inom område som arbetsgivaren finner lämplig
• kunskap om LSS
Som planerare är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan arbeta väl med många olika personer och funktioner. Du arbetar bra med komplexa frågor och har förmågan att sätta dig in i dessa samt att presentera dem på ett tydligt sätt för andra. Du är initiativtagande och ser vad som behövs göras, du tar tag i problem och strukturerar självständigt upp ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet från verksamhetsområdet
• erfarenhet av att arbeta med ekonomi
• processledarutbildning
Omfattning och tillträde
Timanställning: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser inriktning funktionsstöd i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Läs mer om hur det är att jobba inom förvaltningen för sociala insatser inriktning funktionsstöd på orebro.se/jobb.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 mars.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67