OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och utveckla verksamheten inom hemtjänsten i Stadsdel Öster. Som planerare kommer du att ha ett stort ansvar för planering av scheman för brukarnas insatser. Du bör vara ytterst noggrann och snabbt kunna hitta lösningar under ditt pågående arbete.
Arbetsplats: Stadsdelsförvaltningen Öster.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Hemtjänsten Stadsdelsförvaltningen Öster söker planerare.
Arbetsuppgifter: Du kommer dagligen att planera och placera ut insatser och besök hos brukarna utifrån planeringssystemet TES. Du arbetar utifrån gällande planeringsstrategier och har engagemang till att utveckla och bidrar till ett nytänkande för att hitta bästa lösningar och arbetssätt. Du ska kunna ha framförhållning och planera utifrån verksamhetens brukartid- och kontinuitetsmål samt ha ett långsiktigt ekonomiskt perspektiv. Eventuellt kommer en av tjänsterna ha en viss arbetsledande roll.
Kvalifikationer: Kvalifikationer: Du har utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Vi ser gärna sökande med logistikutbildning. Dokumenterad, aktuell erfarenhet av administrativt arbete som samordnare/planerare eller liknande under minst 1 år är ett krav. Du ska ha god erfarenhet av planering av brukarinsatser i hemtjänst och att använda planeringsverktyg. Du har också god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift och har god datakunskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i hemtjänst. Du har B-körkort.
Du har lätt för att samarbeta men är också van vid att arbeta självständigt och du har förmåga att se verksamheten utifrån flera olika perspektiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
1.Problemlösande, strategisk och analysförmåga: Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Analyserar situationer/problem bryter ner dem i sina beståndsdelar och löser dem. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar sina handlingar till detta. Har förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv.
2.Stresstålig: Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
3.Kommunikation/samarbete: Kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, att förväntningarna är klara för alla berörda parter såsom brukare, anhöriga samt övriga professioner. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Talar med, lyssnar till och ser kollegor och har förmåga att lyssna mellan raderna. Har också förmåga att snabbt kunna anpassa sig till nya eller förändrade krav och förutsättningar.
Upplysningar lämnas av enhetschef Maria Eriksson, tfn 033-35 33 42.
Välkommen med din ansökan senast 2015-08-31.