Planerare till hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare inom hemtjänsten har du en central och viktig roll i verksamheten. Du planerar SoL- och HSL-insatser i planeringssystemet TES men även andra arbetsuppgifter inom närliggande områden förekommer. Du ansvarar för en effektiv och väl fungerande bemanningsplanering.

Vidare arbetar du i journalsystemet Treserva med att dokumentera, påbörja och avsluta uppdrag samt se till att samtliga brukare har en aktuell genomförandeplan. För att kommunicera med Regionen använder du systemet Prator. Du administrerar schema i Time Care/MultiAccess. Du tar emot frånvaro och kommer dagligen att lägga in vikariebeställningar till Bemanningsenheten i systemet Time Care Pool. Vid frånvaro av annan planerare kopplar du dennes arbetsuppgifter.

Du kommer ha ett nära samarbete med enhetschef, biståndshandläggare, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och övriga planerare inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du värdesätter alltid en god servicekänsla vid kommunikationen med brukare och anhöriga då detta förekommer dagligen.

Som planerare förväntas du bidra med ett kollegialt ansvar för helheten vad gäller planerarverksamheten. Du är en viktig och bidragande del i utvecklingen av verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad, positiv och lyhörd samt har lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt. Du har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende.
Du ska trivas med att arbeta självständigt och i grupp och hantera många arbetsuppgifter samtidigt med många snabba beslut. Vidare ska du vara vara anpassningsbar, stresstålig, strukturerad och förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen.

Du ska ha utbildning på minst gymnasienivå med inriktning mot ekonomi, administration/logistik, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du bör ha erfarenhet av produktions- och tjänsteplanering och/eller logistik. Du ska ha mycket goda datakunskaper och meriterande är erfarenhet av datasystemen Prator, Treserva, TES, Time Care/Multiaccess.

Du ska ha goda kunskaper i att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då verksamheten har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ- och dokumentationsförmåga.

Du ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet. Du behöver inte ha erfarenhet inom vård och omsorg även om det är meriterande.

Körkort (B) är ett krav.

Vid erbjudande om tjänst kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


27 december 2024