Planerare till hemtjänsten

Planerare till hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Triggas du av utmaningen att i en föränderlig miljö planera och optimera in medarbetare till rätt plats? Har du förmågan att både långsiktigt och kortsiktigt ta det bästa strategiska beslutet för att hitta de lösningar som är effektiva och hållbara över tid? Kom och bli en del av vår spännande avdelning!

Dina arbetsuppgifter
Vi har nu en tjänst som vi tror passar dig med erfarenhet från bemanning och planering. Du kommer att arbeta med ett datoriserat planeringssystem, där du planerar ut beviljade insatser som hemtjänstpersonal utför hos våra kunder. Du ansvarar för att planera utifrån uppsatta mål, exempelvis kontinuitet, fast omsorgskontakt, ekonomi och arbetsmiljö. Du tar även emot och planerar in nya ärenden samt aktualiserar förändringar av behov och insatser.



Du blir en del av ett team som idag består av planerare, teamledare, chefsassistenter och enhetschefer. Du kommer rapportera till en av hemtjänstens enhetschefer. Vi erbjuder dig ett rullande schema med start 6:30. Tjänsten är dagtid där viss del är inom vård och omsorg, inklusive helgarbete. 

Din profil
Vi söker dig som undersköterska eller liknande med erfarenhet av planering och erfarenhet av att självständigt driva och planera ditt arbete i samverkan med andra. Du har förmågan att sätta dig in i kärnverksamheten. I uppdraget ingår bland annat att: 

- Leda planeringen för insatserna i dialog med Chef samt medarbetarna inom hemtjänsten.
- Tillsammans med enhetschefer och teamledare se över behov och möjligheter samt implementera beslutade lösningar.
- Presentera förslag på hållbar och effektiv planering efter uppsatta mål.

Meriterande är om du har erfarenhet från de system vi arbetar med, ex. Lifecare Planering samt Heroma. Även erfarenhet från 24/7 verksamhet är meriterande. 

Som person tror vi att du är strukturerad, analytisk, lösningsorenterad, inlyssnande och har en god ekonomisk förståelse.Du har möjligheten att se saker ur ett helhetsperspektiv och gillar när du blir utmanad. Du har god social kompetens och trivs med att skapa kreativa lösningsfocuserade dialoger. Du gillar att samverka med andra för att hitta effektiva lösningari planeringen. Din personlighet är viktigför oss, som att vara lojal och stabil.

 

 

Om arbetsplatsen
Leksand kommuns hemtjänst är aktiv dygnet runt årets alla dagar. Det är cirka 100 medarbetare som är indelade i tre större hemtjänstgrupper samt en nattpatrull. Under året 2024 arbetar hemtjänsten till stor del med att digitalisera flera av processerna. Hemtjänsten utgår idag från Tibble. Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs. För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. 

Din ansökan vill vi ha senast 6:e Oktober 2024. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Tillsättning sker efter överenskommelse.
Hör av dig om du tror att du är rätt person för tjänsten!


Läs mer www.leksand.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Undersköterska

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024

14 november 2024