Planerare till hemtjänsten

Planerare till hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för boende i Leksand kommun? Då kanske du är vår nya planerare.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är att dagligen planera insatser och besök hos våra kunder utifrån planeringssystemet Lifecare. Du arbetar utifrån gällande planeringsstrategier och har engagemang till att utveckla och bidra till ett nytänkande för att hitta de bästa lösningarna och arbetssätt. Du ska kunna ha framförhållning och planera utifrån verksamhetens mål gällande kundtid och kontinutet samt ha ett långsiktigt ekonomiskt perspektiv. Arbetsuppgifterna innebär även att arbeta för god samverkan med hemtjänstens andra planerare, teamledare och andra yrkesgrupper.

Vi tillämpar individuell lönesättning. 

Tjänsten är tillsvidaranställning, 100%. 

Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag-fredag.

Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete med intellektuella utmaningar. Du kommer att vare en nyckelperson inom hemtjänsten och ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

Om arbetsplatsen
Du arbetar inom hemtjänsten/ordinärt boende och utgår tillsammans med kollegor från våra nyrenoverade lokaler i Tibble dit vi flyttat i början av februari. Du har ett nära samarbete med hemtjänstens andra planerare, teamledare, enhetschefer och chefsassistenter.

Hemtjänsten hjälper många olika människor för att de ska klara av sin vardag i hemmet. Hemtjänstens uppdrag är att gör det möjligt för den enskilde att kunna bo kvar i sitt hem.

Just nu befinner sig hemtjänsten i en utvecklingsfas där mycket är på gång. En av de stora förändringarna som vi står inför är skapandet av vårt serviceteam som kommer att startas upp under 2023. Serviceteamet kommer att utföra vissa serviceinsatser. vilket innebär att våra undersköterskor kan fokusera på att utföra de omvårdnadsuppgifter som de är utbildade till.

Din profil
Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar. Vi ser även att du tar ansvar och har en personlig mognad.

Du har gymnasieexamen, gärna med omvårdnadsinriktning eller vad arbetsgivaren finner likvärdig. Du har lätt för att uttrycka i dig i tal och skrift och har god IT- kompetens och vana att hantera olika IT- baserade verktyg. Erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyget Lifecare är meriterande.

En egenskap som värdesätts är att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du är engagerad, har hög social kompetens och har lätt för att samarbeta med andra.

För att lyckas i tjänsten som planerare hos oss krävs att du är stabil, självgående och strukturerad. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och har en problemlösandeanalytisk förmåga. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver kvalitetsarbetet framåt. Du bör ha erfarenhet av planering eller motsvarande sen tidigare i någon form.



Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Om anställning blir aktuell är du skyldig att uppvisa utdrag ur belastningsregistret. 

Sista ansökningsdatum
Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdatum är 2023-02-28. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Läs mer www.leksand.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024