Planerare till hemtjänsten Årjäng

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda.
Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet.
Här finns det utrymme för nya människor och idéer.

Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Årjäng.

Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt arbeta som planerare inom hemtjänsten eller annan vårdverksamhet. Det är även önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal inom hemtjänst. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som planerare har du ett nära samarbete med dina kollegor och med områdeschefen. Detta för att se till att våra brukare får sina beviljade insatser.

Du tar ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.

Du kommer därför bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt. I din roll som planerare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndsbedömare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, sjuksköterskor samt andra myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha utbildning som är minst gymnasienivå/undersköterska och gärna erfarenhet av planering. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt och hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.

Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som Lifecare och Medvind är meriterande.

Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och brukare.

Giltigt B-körkort.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Liknande jobb


Undersköterska till särskilt boende

Undersköterska till särskilt boende

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024