Planerare till Hemvården

Planerare till Hemvården

Arbetsbeskrivning

Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.



Beskrivning

Hemvården har de senaste två åren infört digital planering på fyra hemvårdsenheter och planerar nu för att fortsatt införande ska kunna ske på resterande enheter successivt under hösten och vintern.

Syftet med digital planering är kvalitetssäkra insatsplaneringen och frigöra tid för brukarnära personal.

Vi söker dig som är en professionell och engagerad person som söker en ny spännande yrkesmässig utmaning. Som planerare inom Social Välfärd har du mångsidigt uppdrag samt självständigt och betydelsefullt arbete. 

Arbetsuppgifter

I rollen som planerare är du ”spindeln i nätet” och planerar brukarnas insatser i vårt digitala planeringsverktyg. I uppdraget ingår att inhämta uppgifter och information från både brukare, anhöriga samt ledningsteam samt säkerställa kvalitén i dagsplaneringen utifrån brukarens beslutade insatser och tillgängliga resurser. Du kommer ha ett tätt samarbete med hemvårdsenhetens ledningsteam, personal och planerare på övriga hemvårdsenheter.

Tjänsten innebär förutom planeringen även ett utbildningsansvar för personal och du kommer vara den som fortlöpande ger information och utbildning kring planeringsverktyget till personalen på din enhet, exempelvis vid nyanställningar eller förändringar av arbetssätt.

Du kommer vara med under införandeprocessen på en hemvårdsenhet tillsammans med en erfaren planerare och därefter ta över som ansvarig planerare på enheten.

Utbildningar i det digitala planeringsverktyget kommer ske för de nyanställda planerarna under hösten/vintern 2022.

Kvalifikationer

För att passa för denna roll krävs det att du är en noggrann och duktig administratör. Du har en god samarbetsförmåga, gillar att lära dig nya saker och att vara ”spindeln i nätet”.

Du är bekväm med att arbeta självständigt, trivs med varierande arbetsuppgifter och kan prioritera ditt arbete. Du ska ha förmågan att se helhetslösningar, komma med egna förslag och vara drivande i utvecklingen av arbetet på enheten.

Arbetet kräver god datavana. Slutförd och godkänd vård- och omsorgsutbildning samt erfarenhet av att arbetat i digitalt planeringsverktyg är meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet från liknande administrativt arbete.

Villkor

Tjänsterna är projektanställningar under ett år med start enligt överenskommelse. 


Då planerar-rollen är en helt ny roll kommer arbetsuppgifterna initialt vara 100 % som planerare, men successivt kommer andra administrativa arbetsuppgifter tillkomma utifrån verksamhetens behov.

Arbetstiderna kommer vara dagtid både vardagar och helg. Starttiden på arbetspass är mellan kl. 06:00 – 07.00 men även tidigare och senare starttid kan förekomma.

Du är underställd enhetschef på den hemvårdenhet du ansvara att planera för.

Övrigt

Test kan komma att utföras i samband med rekryteringen. 

 

Om arbetsgivaren

Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.


Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.


Nu behöver vi bli fler – varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.



Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Social Välfärd, Stöd i hemmet
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024