OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att vara spindeln i nätet och jobba med många spännande frågor samtidigt? Då är du hjärtligt välkommen att söka!
Om tjänsten
Du tillhör Komvux Serviceenheten som förser hela vuxenutbildningen med service och stöd inom administration, IT och vaktmästeri. Vi finns i nyrenoverade och trivsamma lokaler på Campus Risbergska, på väster i Örebro. Som planerare hos oss blir du en nyckelperson och en tillgång för hela Komvux i många viktiga frågor som bland annat rör lokaler, säkerhet, inköp och kvalitetsarbete.
Vi har nyligen bytt till ett nytt modernt verksamhetssystem och befinner just nu i en spännande utvecklingsresa. Vi tar ständiga digitala kliv och förbättrar och effektiviserar vårt arbete med hjälp av nya digitala lösningar. För att du ska lyckas med uppdraget behöver du ligga i framkant gällande digital kompetens
Exempel på arbetsuppgifter:
• hantera frågor som rör våra lokaler, i tätt samarbete med skolans vaktmästeri och i nära dialog med fastighetsägare
• jobba med skolans systematiska arbetsmiljö, t.ex. skyddsronder, uppföljning av lokalvården
• jobba med säkerhets- och brandskyddsfrågor, t.ex. planering av utrymningsövningar, och säkerhetsutbildningar
• stödja skolans systematiska kvalitetsarbete genom att vara en tillgång för rektorerna på Komvux, t.ex. genom framtagning av underlag till kvalitetsrapporter och årsberättelser
• inköpssamordnare för komvux och jobbar för en fungerande inköpsorganisation på arbetsplatsen
• utföra eller delta i utredningar och olika typer av utvecklingsarbeten
Om arbetsplatsen
Komvux Campus Risbergska - möjligheternas vuxenutbildning, som sedan 2017 är samlad i nyrenoverade lokaler på Campus Risbergska, vackert beläget vid Svartån nära Karlslundsområdet. På Komvux Campus Risbergska arbetar i dagsläget över 200 medarbetare med undervisning och utveckling för 3500 elever. Utbildningar bedrivs inom Lärvux, SFI, på grundläggande nivå, på gymnasial nivå och inom Yrkeshögskola – Komvux gör det möjligt! Läs mer om vår skola och våra utbildningar på: orebro.se/komvux
Komvux är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.
I förvaltningen ingår gymnasieskola och anpassad gymnasieskola, riksgymnasium för döva och hörselskadade, kommunal vuxenutbildning och svenska för invandrare, kommunala arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, partnerskap Örebro samt lantmäteri. För dig som medarbetare innebär det att vi kan erbjuda dig stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö inom många olika verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du är kommunikativ, kreativ och motiveras av problemlösning och utmaningar som uppstår i verksamheten. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du arbetar med parallella processer och samverkan med flera parter, både internt och externt. Du förstår din roll och kan se helhet både på det lokala planet men även förstå sammanhanget i ett bredare perspektiv.
I den här rollen behöver du arbeta självständigt samt ta ansvar för övergripande frågor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Krav:
• högskoleutbildning om minst 180 hp, gärna inom arbetsvetenskap alternativ samhällsvetenskap eller annan inriktning som bedöms likvärdig
• hög digital kompetens
• erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom skolans värld
• erfarenhet av att driva utvecklingsarbete
• kompetens/erfarenhet av arbete med frågor som rör lokaler, arbetsmiljö, säkerhet
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem, t.ex. IST, Skola 24, Procapita, W3D3
• erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och/eller offentlig sektor
• flerspråkighet
• kompetens inom avancerade IT-verktyg som Microsoft Power Automate eller andra verktyg som kan förbättra och/eller effektivisera olika arbetsflöden
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67