Planerare till lokalpolisområde Helsingborg

Planerare till lokalpolisområde Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven och strukturerad planerare till utredningsjouren i Polisområde nord västra Skåne. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten region syd har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområde nordvästra Skåne har ca 650 anställda. Polisområdet består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), två sektioner Utredningssektion- och Utredningsjouren samt ett kansli beläget i Helsingborg.
Utredningsjouren är placerad i Helsingborg och består av 9 grupper med cirka 100 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat i COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning och registrering av diverse ledigheter, frånvaro, lönetillägg och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, om bemanning av personal med mera. Du samverkar mycket med olika verksamhetsdelar och är delaktig i att utveckla samarbetet med interna och externa verksamheter som har anknytning till planeringen, så som HR, IT och polisens administrativa center (PAC). Du är även ett dagligt administrativt stöd till flera ledningsfunktioner, som planerare kommer du att ingå i sektionens ledningsmöte i egenskap av sekreterare och kommer att hantera sektionens kansliuppdrag. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.
Du kommer även att arbeta med faktura- och inköpshantering då detta ingår i tjänsten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av att arbeta med personalredovisning eller annan personaladministration.
• Mycket god datorvana, särskilt avseende Officepaketet (Excel)
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner adekvat

MERITERANDE
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet inom Polismyndigheten
• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA/Polis
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.
• B-körkort för manuellt växlad personbil

PERSONLIGA EGENSKAPER
(dessa skall exemplifieras och vara lätta att utläsa i dina ansökningshandlingar)

• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
• Du sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.
• Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Självständigt kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att utföra omfattande analyser och bedömningar.
• Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal, it system och villkor inom ämnesområdet.
• Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
• God prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
• Hög lojalitet krävs och även förståelse för vikten av tystnadsplikt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetsort: Helsingborg
Arbetstid: Flextid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 februari 2021 . I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vänligen uppge i samband med ansökan om du har skyddad identitet. Interna sökande och personer med skyddad identitet uppmanas att ansöka via sin interna e-post. Har du skyddad identitet och ansöker från extern e-post eller har andra uppgifter du bedömer olämpliga att e-posta, kontakta ansvarig HR-konsult Mariana Mashoun, 0702950024 alt mariana.mashoun@polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024