OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad och arbeta för en bättre miljö i Örebro kommun? Gillar du att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete utifrån ett helhetsperspektiv? Då är tjänsten som planerare hos oss på Miljökontoret tjänsten för dig!
Om tjänsten
Just nu söker vi en initiativrik planerare till oss på Miljökontoret. Som planerare hos oss kommer du ingå i vårt verksamhetsstöd som både är styrande och stödjande i verksamheten. Du förväntas bidra med både strategiskt och operativt stöd till Miljökontorets förvaltningsledning och enheter. Som planerare kommer du ansvara för flera processer där du förväntas driva arbetet framåt. Ett exempel på ett sådant arbete är vår årsprocess där du förväntas initiera och samordna utveckling samt förbättring inom förvaltningen. Du kommer även ansvara för vårt kvalités- och uppföljningsarbete.
Vi har en hög ambitionsnivå inom förvaltningen när det gäller digitala lösningar och ser gärna att du har en vilja till att arbeta med digital verksamhetsutveckling. Uppdraget innebär mycket självständigt arbete vilket innebär att du förväntas ta egna initiativ samt har en god förmåga att se till verksamhetens behov och vidareutveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt som årsprocessledare ansvara för att samordna och utveckla årsprocessen för Miljönämndens verksamhet. Detta genom att initiera, samordna och slutföra arbetet med verksamhetsplanering, delårsrapporter, nulägesöversikter och årsberättelser för Miljönämnden.
• som kvalitetsledare ansvara för kvalités- och uppföljningsarbetet genom att identifiera och analysera utvecklingsområden samt resultat
• ansvara för nämndens internkontroll
• leda och driva uppdrag samt projekt
• utreda, analysera och utarbeta underlag för beslut och genomföra föredragningar i nämnd
• ta fram underlag för svar på remisser etc.
• ansvara och genomföra workshops samt processkartläggningar
• aktivt delta som sekreterare i förvaltningens ledningsgrupp och samverkansgrupp
Kompetenskrav
• universitetsexamen inom statsvetenskap eller offentlig förvaltning, alternativt annan universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig (minst 180hp)
Du är initiativrik, är bra på att samarbeta och har en förmåga att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du vågar ligga i framkant och använda smarta arbetssätt. Du är analytisk och noggrann. Du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och har mottagaren i fokus i din kommunikation.
Övrigt meriterande
• erfarenhet från offentligt styrd verksamhet
• erfarenhet av att driva verksamhets- och kvalitetsutveckling
• erfarenhet/kunskap om projekt- och processledning
• kunskap inom miljöområdet
• erfarenhet av ärende- och diariesystem
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 mars
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
På Miljökontoret i Örebro är vi cirka 50 medarbetare som jobbar på Miljönämndens uppdrag. Vi arbetar för att skapa bra förutsättningar för våra företag som är verksamma i kommunen. Vi hjälper de som vill göra rätt med service, god tillgänglighet och utmärkt bemötande. Vårt fokus är att tillsynen ska ge effekt och göra nytta. Sedan två år tillbaka arbetar vi helt digitalt i ett av Örebros modernaste kontor - Citypassagen. Då Citypassagen ligger precis vid resecentrum möjliggör det goda pendlingsmöjligheter och modern digital infrastruktur.
Låter detta som ett lockande arbete som du vill dela med oss? Vill du veta mer om vilka vi är, se vår film: http://www.youtube.com/watch?v=S391MnPVvWo
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 januari.
Löpande urval och intervjuer kan förekomma.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67