Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning i Östergötland

Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning i Östergötland

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Östergötland är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.
Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av 11 medarbetare vilka är placerade i Linköping, Norrköping, Motala samt Regionsledningscentralen. Vi söker nu ytterligare medarbetare med placeringen i Linköping eller Norrköping. Tjänsten kan ibland innebära tjänstgöring på de andra orterna.
Arbetsuppgifter
Som planerare i polisområde Östergötland arbetar du som ett stöd till regionala enheter, polisområdescheferna och lokalpolisområdena. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
Administrera viss utbildning
Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
Erfarenhet av personalplanering
Erfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktyg
Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
B Körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma
Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.

Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självgående där du planerar, organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. I rollen som planerare fungerar du som en knutpunkt mellan medarbetare och verksamhetens chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och trivs med att nätverka och samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Fackliga kontaktpersoner:
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via 114 14.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex
Placering: Linköping eller Norrköping
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och enkät via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 28/4 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A198.972/2022 i mailets ärendemening. Ange också i mailet vilken ort du är intresserad av att arbeta i, Linköping eller Norrköping.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN ÖSTERGÖTLAND
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 28 april 2022

Postadress

BRIGADGATAN 13
LINKÖPING, 58103

Liknande jobb


Payroll and HR Coordinator

19 november 2024

Administratör med inriktning mot personaladministration

Administratör med inriktning mot personaladministration

19 november 2024

19 november 2024