OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisområde Södermanland, som är ett av tre polisområden i Polisregion Öst, söker tre nya medarbetare som planerare där två har placering i Nyköping och en i Strängnäs.
Gruppen för operativ verksamhetsstyrning tillhör polisområdets kansli och medarbetarna är fördelade med ansvarsområden för Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm, Skavsta, Strängnäs samt regionala grupper.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare arbetar du som ett stöd till cheferna inom Polisområdet. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
• Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
• Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
• Administrera viss utbildning
• Granska lönepåverkande händelser i lönesystemet Heroma
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor.
• Skapa arbetstidsbehov i polisens datasystem COPS (planeringssystem) utifrån fattade beslut av ledningsgrupp.
• Administrera avvikelse som uppkomna händelser, frånvaro mm i fastställt schema
• Kvalitetssäkra planeringen under hela processen och se till att planeringsdirektiven följs.
• Semesterplanering enligt direktiv
• Registrera frånvaro i lönesystemet Heroma
• Administrera och redovisa timanställdas arbetstider
• Andra uppdrag som delegeras utav ansvarig gruppchef
För tjänsten i Strängnäs tillkommer även arbetsuppgifter såsom sortering av post, inscanning av styckgods, flytt av inventarier, orderbeställning och lagerhållning samt vissa andra serviceåtgärder inom polishuset i Strängnäs. Merparten av arbetsuppgifterna är dock kopplade mot personalplanering.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Erfarenhet av personalplanering
• Erfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktyg
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B Körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma
• Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självgående där du planerar, organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. I rollen som planerare fungerar du som en knytpunkt mellan medarbetare och verksamhetens chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och trivs med att nätverka och samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Placeringsort: Nyköping eller Strängnäs
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26 mars 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793