Planerare till Operativa sektionen och hundverksamheten

Planerare till Operativa sektionen och hundverksamheten

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och lösningsorienterad plane-rare till Operativa sektionen och regionens gemensamma hundresurs. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 500 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Operativa sektionen och hundverksamheten i region Väst
Hundverksamheten är organiserad med patrullhundsverksamhet på samtliga fem polisområ-den. Patrullhundsgrupperna utgår från Uddevalla, Trollhättan, Lidköping, Skövde, Borås, Göteborg, Varberg och Halmstad. Operativa enheten har ett samordningsansvar för hela hundverksamheten i region Väst. Operativa enheten består av sex sektioner och ett kansli. Sektionerna är Gränspolissektionen, Trafiksektionen, Insatsstyrkan, Regionsledningscen-tralen, Polisens kontaktcenter och Operativa sektionen. Operativa sektionen innefattar Polisrytteri och specialsökhundförare samt instruktörer och besiktningsmän som har region-ala samordningsuppdrag. Polisrytteriet är beläget i Göteborg. Specialsökhundförarna utgår från Göteborg, Uddevalla och Varberg. Instruktörerna och besiktningsmännen på Operativa sektionen utgår från Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som planerare för operativa enheten och hundverksamheten i region väst kommer du huvudsakligen arbeta med bemanningsplanering, på både kort och lång sikt. Du arbetar med administration kring periodplaneringen och är redo att agera vid bemanning av personal på kort varsel. Vidare bereder du även semesterplan och bemannar personal till vidareutbildningar. Detta är en central roll i verksamheten där du mottar mycket information från många interna aktörer. Du kommer även att hantera mindre inköp och beställningar, protokollföring vid möten och ytterligare administrativa ärenden. Vidare ingår även dessa arbetsuppgifter:
• Administrativ hantering av till exempel läkarintyg och liknande.
• Granskning av lönepåverkande händelser i polisens lönesystem Heroma.
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare.
• Hantera arbetstidsförläggningsfrågor.
• Ta fram nya tjänstgöringslistor vid till exempel deltid.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasial examen.
• Erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller liknande arbetsuppgifter.
• Mycket god förmåga att utrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift.
• Vana av att arbeta med Officepaketet, särskilt Excel
• B-körkort.
• Erfarenhet av att arbeta i en roll med stora kontakt- och informationsflöden.

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att ha arbetat aktivt med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtal m.fl.
• Använt polisens personaladministrativa system, såsom COPS, Heroma, UBW och PÄR i ditt dagliga arbete.
• Erfarenhet av att arbetat inom service, där både telefonkontakt och personliga möten var en naturlig del av vardagen.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som planerare fungerar du som en knutpunkt mellan olika funktioner inom verksamheten, det är därför av stor vikt att du är lyhörd och prestigelös. Då det är central funktionen i verksamheten krävs det att du har lätt för att samarbeta med många olika typer av människor och personer i olika befattningar.

Då arbetsbelastningen kan variera och stundtals vara hög krävs det att du har en god stabilitet där du behåller lugnet och behärskar att prioritera bland de arbetsuppgifter du har. Det krävs även att du har en tydlighet i din kommunikation för att missförstånd skall undvikas. Då rollen är ny för den aktuella verksamheten krävs att du är initiativtagande för att resursen används på bästa möjliga sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Göteborg, Skår.
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: September
Funktion: Handläggare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17/5 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


20 december 2024

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

20 december 2024