Planerare till Orbit One i Ronneby

Planerare till Orbit One i Ronneby

Arbetsbeskrivning

Har du en hög förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt goda sociala egenskaper? Vill du dessutom jobba hos ett ledande internationellt företag som vill ge dig stora utvecklingsmöjligheter och chans att bredda ditt kontaktnät?



Orbit One i Ronneby söker just nu efter en kundorder- och produktionsplanerare som ser till att kunden får sina produkter i utsatt tid.



Tjänsten är på heltid med start och tillsättningen sköts av Jefferson Wells.

Arbetsuppgifter

Här får du vara med att skapa bra förutsättningar för att verksamheten ska fungera som ett oljat maskineri. Du kommer att hantera och analysera kundprognoser för att förbereda verksamhetens möjligheter att anskaffa material och planera resurser i rätt tid för tillverkning och försäljning. Du hanterar även till viss del kundkontakterna och deras ordrar inför planerad försäljning.

Senare skapar och optimerar du tillverkningsorder till vår produktion och bevakar att de blir färdiga i tid för att leverera till kunden.

Tjänsten innebär frekventa kontakter såväl mot kund som internt. Internt är kontakterna huvudsakligen riktade mot kundansvarig, teknik, produktion, ekonomi, inköp och logistik.

Vem söker vi?

För att du ska ha bra grundförutsättningar tror vi att du har goda datorkunskaper inom både office-paketet och gärna affärssystem.

Du bör ha någon form av produktionskunskap genom erfarenhet av arbete i produktion eller i en administrativ roll på ett tillverkande företag.

Vi söker dig som har:

* Svenska och Engelska i tal och skrift
* Erfarenheter av Excel

Som person bör du vara serviceinriktad, ha god samarbetsförmåga och van vid att analyser och strukturera arbete.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning, eller tidigare jobbat som produktionsplanerare eller har erfarenhet av tillverkande industri.
Det är även meriterande om du behärskar polska, då Orbit One även har tillverkningsenhet i Polen.

Erbjudande

Orbit One har kommit långt i sitt arbete kring kultur och värderingar. De jobbar tillitsbaserat och är inkluderade i sina relationer till varandra. Detta är en arbetsplats att trivas på.

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt vissa förmåner hos kunden.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post: jonathan.sundh@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Om Jeffersson Wells

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

​​​​​​​

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024