OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig schemaläggare/planerare/koordinator som drivs av att optimera verksamhet och samtidigt trivs med att ha ett stort kontaktnät? Är du en god kommunikatör och bra på att skapa förtroende?
Central planering startades upp i mars 2020 och består idag av 3 planerare. Tillsammans skall vi arbeta för att skapa en optimal bemanningsplanering och en optimal logistik som möter brukares behov utifrån myndighetsbeslut. Vi skall se till att vi följer lagar och avtal samt arbetar efter att Svenljunga kommun skall vara en attraktiv arbetsgivare.
Vi delar vårt kontor i central Svenljunga med kommunens bemanningsenhet. Detta är en stor fördel, då våra uppdrag ibland går in i varandra och det krävs att vi samarbetar för bästa resultat. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö som får oss att må bra på jobbet även om det ibland är mycket att göra.
För att vi skall kunna utföra vårt uppdrag så krävs att vi har ett tätt samarbete med förvaltningen enhetschefer som är de som ger oss underlaget för vilket behov våra verksamheter har.
För att vara rätt för denna tjänst krävs att du är serviceinriktad och alltid har ett gott bemötande. Du har en god social förmåga, tar stort ansvar och säkerställer att angivna förhållningsregler följs och förmedlar detta på ett professionellt sätt. Då tjänsten kan innefattas av många olika inslag är du initiativtagande och ser vad som behöver prioriteras och lösas. Då vi värdesätter ett gott arbetsklimat är det av största vikt att du har god samarbetsförmåga.
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Som chef präglas mitt ledarskap av tydlighet och stort engagemang i frågor och uppgifter som ligger på vår enhet att lösa. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
• Slutföra bemanningsplanering på socialförvaltningens samtliga enheter inom
äldreomsorg, socialpsykiatri och funktionshinder.
• Slutföra optimal resursplanering för samtliga hemtjänstgrupper inom äldreomsorgen.
• Att i samverkan med enhetschefer arbeta för en optimal bemannings/resursplanering där
vi i Svenljunga kommun är en attraktiv arbetsgivare.
• Ytterligare uppdrag kan komma från förvaltningsledningen
KVALIFIKATIONER
Du ska minst ha gymnasiekompetens. Meriterande är logistik, administrativ eller HR- inriktad påbyggnadsutbildning från högskola eller yrkeshögskola.
Du är en erfaren och skicklig administratör/planerare som trivs med att ha en serviceinriktad roll med många kundkontakter och som gärna tar en ledande roll.
Du skall ha:
• Dokumenterade kunskaper i Time Care/ Multi Access planering.
• Dokumenterade kunskaper i Time Care pool.
• Dokumenterade kunskaper i brukarplanering.
• Dokumenterad erfarenhet av personal och bemanningsfrågor.
• Körkort B.
Önskvärt är att du
• Är insatt i personalsystemet Personec.
• Är insatt i verksamhetssystem Combine.
• Har goda kunskaper i Officepaketet.
• God analytisk förmåga samt kunna arbeta i processer.
Du bör ha god kunskap gällande innehållet i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt kunskap i aktuell lagstiftning.
Erfarenhet krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Arbetsgivaren kommer att tillämpa löpande rekrytering för tjänsten.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Facklig företrädare når du via kommunens växel
0325-57 60 00 eller 0325-180 00
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Socialchef Ullabritt Martinsson
0325-18 425
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Enhetschef LSS/Psykiatri Peter Hansson
0325-18172, 070-3816667
Verksamhetschef Christian Sandgren
0325-18000
enhetschef Marita Holm
0325-18365
Enhetschef Åsa Nystedt
0325-18 000
Enhetschef Margareta Svensson
0325-18174