Planerare till PO Fyrbodal Uddevalla och Trollhättan

Planerare till PO Fyrbodal Uddevalla och Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Till PO Fyrbodal Uddevalla och Trollhättan söker vi nu en planerare. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
PO Fyrbodal
Polisområde Fyrbodal är ett av fem polisområden i polisregion Väst.
Polisområde Fyrbodal sträcker sig över 17 kommuner och är indelat i tre lokalpolisområden: västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal, samt en utredningssektion med verksamhet över hela området. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli.

Vi söker nu planerare till LPO Väst och LPO Öst.

LPO västra/östra Fyrbodal
Lokalpolisområde Västra och Östra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdena finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.


ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare i Fyrbodal kommer du att arbeta med planering och schemaläggning för den verksamhet vars planering är lagt till respektive LPO.

Du kommer att arbeta i team och ansvarar i huvudsak för:
• Tillsammans med gruppchefer och operativ samordnare planera personaluttag och hastigt uppkomna insatser
• Arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya listor vid exempelvis deltid
• Tillsammans med övriga planerare i Fyrbodal tillse att verksamheten säkerställs
• Granska lönepåverkande händelser i Heroma
• Bemanna personal till utbildningar
• Bereda semesterplan
• Övriga administrativa uppgifter kan förekomma såsom bokning av resor, hotell, hantering av funktionsbrevlådor med mera.


KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• Förmåga att prioritera, fatta beslut och lösa uppkomna problem självständigt och i samverkan med andra aktörer.

Meriterande
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system COPS.
• Kunskaper/erfarenheter i Heroma.

Personliga egenskaper
Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner. Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna i tillsättningen av placeringen.

ÖVRIGT
Arbetsort: Uddevalla eller Trollhättan
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Planerare

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Väst
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 10 januari 2024

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024