OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att möta kunder, ser varje telefonsamtal från kund som lika viktiga? Får du kunden att uppfatta oss som professionella och kunniga. Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig?
Arbetsuppgifterna kommer att variera efter de behov som finns i verksamheten. Du kommer främst att ansvara för att planera och samordna genomförandet av brandskyddskontroller för våra kunder. När kunder ringer till oss med frågor är det dig de möter eller om en ombokning behöver göras är det du som löser det. Det är du som säkerställer att inbokade uppdrag utförs inom utlovad tid.
Eftersom arbetet innebär dagliga kontakter med kunder och kollegor är kommunikation och lätt för att samarbeta extra viktigt. Du värderar ett professionellt kundmötande högt och vi tror att du är någon som sätter kvaliteten på ditt arbete i första rummet.
För att passa i rollen som planerare är du en skicklig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna i din vardag ändras. Du är strukturerad och noggrann i det du företar dig och planerar ditt arbete i nära samarbete med dina kollegor. Eftersom vi hela tiden strävar efter att bli bättre tar vi vara på våra medarbetares engagemang och dina idéer kommer göra skillnad.
Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? På en arbetsplats där vi fungerar som ett enda lag med det gemensamma målet att skapa ett tryggare och säkrare samhälle. Då kanske du är vår nya kollega?
Varm välkommen med din ansökan.
KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• Gymnasiekompetens
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av planering av uppdrag ute hos kund
• Goda svenska kunskaper i tal och skrift
• B-körkort
• God vana att arbeta i datormiljö
Vi ser även gärna att du har
• Skorstensfejarutbildning grund
ÖVRIGT
Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till måndag till fredag dagtid kl. 07:00 - 15:30 med flextid. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.
Arbetspsykologiska tester kommer tillämpas i denna rekrytering.
Intervjutider är planerade till 9 och 13 jan 2023.
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.