Planerare till Region syd, LPO Ljungby

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Lokalpolisområde Ljungby tillhör polisområde Sydvästra Götaland.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.


Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


ARBETSUPPGIFTER
Som planerare samarbetar du med sektionschefen samt är stödjande till gruppchefer. Rollen innehåller främst personaladministrativa arbetsuppgifter, men även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer. Som planerare i lokalpolisområdet samarbetar du med andra planerare inom polisområdet för planeringen av den dagliga verksamheten. Du kommer ha direktkontakt med sektionens medarbetare i personalfrågor, vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.


Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Operativt arbete med arbetstidsplanering av personalresurs mot verksamhetsbehovet.
• Handläggning av olika slags ledigheter och lönehändelser samt registrering av exempelvis semestrar och utbildningar.
• Att fungera som ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Fullständigt gymnasiebetyg, med godkända betyg i svenska och engelska.
• Mycket god IT-vana, särskilt i Excel.
• God kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.



Det är meriterande om du har:

• Utbildning eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal
• Erfarenhet som personalplanerare med god kännedom om arbetstidplaneringsprocessen.
• Kunskaper i COPS, Palasso och Agresso.
• Utbildning i eller erfarenhet av ASA-polis.
• Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.
• B-körkort


Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god förmåga till helhetssyn, att du lägger stor vikt vid kvalitet och är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du har ett stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet. Du ska ha god samarbetsförmåga, då du ingår i ett team. Arbetet kräver att du kan prioritera och har förmåga att hantera tidvis stressiga situationer, då det periodvis är relativt hög arbetsbelastning.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.






ÖVRIGT
Arbetsort: Ljungby
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: snarast möjligt


Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024