OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Region Stockholm har ca 7000 medarbetare och består av Stockholms och Gotlands Län. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Regionledningscentralen (RLC) lyder under Operativa enheten.
Operativa enheten består av ett flertal sektioner: trafikpolis, sjöpolis, polishundar, polisrytteri, insatsstyrkan, operativa kommunikativa insatser, regionledningscentral och polisens kontaktcenter. Enheten har även tre kansligrupper som är en stödjande, beredande och samordnande resurs för operativa enhetens ledning och sektioner.
Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionensproblembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Stockholm.
Arbetsbeskrivning
Som planerare på RLC arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering, samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du kommer även ha tät dialog med enhetens olika funktioner och chefer på alla nivåer. Du svarar och stöttar både kollegor och chefer i olika frågor som rör personal och bemanning. Du ansvarar bland annat för optimering av personalresurser, beräkningar av tjänstgöringslistor, om bemanning av personal och semesterplanering. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer vilket ställer stora krav på en mycket god känsla för service och engagemang. Du kommer att arbeta i olika administrativa personalsystem så som COPS och Heroma där du handlägger och registrerar diverse ledigheter, annan frånvaro, lönetillägg och utbildning. Du kommer behöva kunna planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Fullständigt gymnasium betyg eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
Aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda datakunskaper och god förmåga att arbeta i olika typer av datasystem samt förmåga att sätta dig in i/lära dig nya datasystem
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma
Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.
Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen behöver du ha:
God samarbetsförmåga, du har god att förmåga att skapa kontakt, är relationsskapande och tycker om att samarbeta med andra
God kommunikationsförmåga, du har god förmåga att lyssna, vara lyhörd och är anpassningsbar i ditt kommunikationssätt. Att vara tydlig i sin kommunikation är centralt liksom att vara välformulerad.
God problemlösningsförmåga, du har god förmåga att ta in information, att snabbt sätta dig in i komplexa situationer under tidspress och har god förmåga att prioritera
Då det periodvis är högbelastning är det viktigt att du kan hantera stressiga situationer och är stresstålig
God förmåga att arbeta självständigt då du planerar och organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.
Kontaktpersoner
Har du frågor om den aktuella tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Petra Andersson, tel: 073 842 41 27
Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du vända dig till HR-konsult, Jill Eriksson, mail: jill-s.eriksson@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Saco-S, ST samt Seko Polisen nås via polisens växel 114 14.
Övrig information
Placeringsort: Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Arbetstids beskrivning: Dagtid med flex, Heltid
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till: jobb.stockholm@polisen.se senast den 31 mars 2023.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Märk din ansökan med A155.181/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med A155.181/2023 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 Stockholm, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!