OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med förmåga att fungera som spindeln i nätet? Då har vi jobbet för dig!
I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.
Vi söker planerare till vårt särskilda boende i Aneby kommun. Som planerare är du placerad på det särskilda boendet där även en samordnare och två chefer finns placerade. Du arbetar för hela verksamheten och har en av cheferna som din närmsta chef. Du är en av flera planerare i kommunen och kommer bli delaktig i den framtida utvecklingen av rollen inom sociala avdelningen.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare har du huvudansvar för bemanning vid sjukdom och annan frånvaro kopplat till planeringen för vårdpersonalen i verksamheten. Bemanning sker både på kort och lång sikt och sker i samverkan med samordnare som ansvarar för löneadministrationen.
Du har kontinuerlig kontakt med chef, samordnare och andra interna och externa kontakter för att kunna samordna utifrån rätt förutsättningar.
Som planerare är du en stödjande funktion till enhetschefen och tar emot information från både personal och brukare för att i din tur förmedla till rätt person. Vid behov kan du få arbeta ute i verksamheten och stötta där behov finns vid exempelvis sjukdom.
Som planerare ser du till att nyanställda planeras in för introduktion enligt framtagen rutin i samverkan med samordnaren. Du är behjälplig i andra uppgifter som att beställa varor, stödja medarbetare med hantering av olika system samt andra administrativa uppdrag. Du är delaktig i planeringsmöten och APT samt deltar aktivt i vårt kvalitets- och utvecklingsarbete. Vi använder oss av systemen Pulsen Combine och Medvind och andra system kopplade till avvikelsehantering, larmfunktion eller annan rapportering.
KVALIFIKATIONER
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. De egenskaper vi ser som önskvärda är att du har en personlig mognad som gör att du är trygg, stabil men också ha förmåga att vara flexibel. Vi önskar att du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och har en tydlig kommunikation samt att du har kan se frågor ur ett brukar perspektiv.
Andra egenskaper som vi ser är viktiga i rollen är att du har förmåga att motivera andra, har en positiv attityd till arbetet och kunskap om problemlösning. Ditt bemötande präglas av ett lugn och tillmötesgående där du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra så väl medarbetare som brukare och deras anhöriga.
Du har goda kunskaper i Windows olika program. Gymnasiekompetens är ett krav samt att du innehar goda kunskaper i svenska språket avseende både tal och skrift. Tidigare yrkeserfarenhet inom från personal- och schemaplanering och/eller annat administrativt arbete är meriterande.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534